Universal studios i Singapore

Av Lewwe
7 jan. 2012 15:41
Visningar: 924
Hej

Hej vi är en familj 2 vuxna & 2 barn (7&9 år). Vi funderar på att besöka universal studios när vi är i Singapore men vet väldigt lite om det. Någon som varit där och kan ge oss tips?
Andra tips mottages givetvis också.
Tack på förhand.
Av Veratio
8 jan. 2012 08:27
Hej,

När vi var där förra året så var det helt fullbokat på Universal. Fanns inte en enda plats kvar någon av de fyra dagarna vi hade möjlighet att åka dit. Så, mitt tips är att boka så fort som möjligt direkt på hemsidan.

Maten är bra i Singapore!

N
Av Lewwe
8 jan. 2012 10:54
Tack!
Jag tänkte mer på själva nöjesparken och inte hotellet.
Av Veratio
8 jan. 2012 12:10
Hej igen!

Jag tänkte också på parken. Helt fullt! Hotellet har vi inte bott på.

Kan vara bra att tänka på bara.

N
Av Katrinl
19 sep. 2012 18:16
Hej,
Jag är nyfiken på om ni har varit iväg på er resa än? Var ni på Universal studios och vad tyckte ni i så fall?

Mvh Katrin
Av Lewwe
20 sep. 2012 08:48
Citerat från katrinl:
Hej,
Jag är nyfiken på om ni har varit iväg på er resa än? Var ni på Universal studios och vad tyckte ni i så fall?

Mvh Katrin
Jag vi var där och vi tyckte det var jättebra.
Hela Santosa Island är som ett nöjesfält med flera parker och då bl.a. Universal Studios. Gratis är det verkligen inte men vi tyckte det var värt det och upplevelsen var jättebra. Då har vi iofs inget att jämföra med eftersom vi inte varit på något annat Universal Studio.
Vi bodde centralt i Singarpore och åkte väldigt enkelt med tunnelbana ut till ön.
Av Katrinl
20 sep. 2012 15:51
Tack för infon! Vi var i Orlando förra sommaren och valde bort Universal då, vilket vi ångrade lite. Då kan det ju vara värt att lägga tid på den parken i Singapore.