Tyck till om nya boendesöket på Reseguiden.se!

20 nov. 2006 17:34
Visningar: 115
Hej!
Jag jobbar som utvecklare på reseguiden.se och nu har vi bland annat jobbat ett antal nya funktioner på vårt boendesök!

1. Sök boende via karta
2. Filtrera via prisnivåer
3. Kombinera sökalternativen fritt för att hitta det du söker efter
4. Boendetyper visas i flikar för bättre översikt
5. Uppdatera utbudet på kartan direkt genom att ändra filtreringsalternativ (utan att behöva göra om sökningen)
6. Karta visas under "Mer info och bilder"
7. Sök priser och tillgänglighet för ett specifikt boende under "Mer info och bilder"

Det vore väldigt kul om ni ville testa och kommentera de nya funktionerna!
(Notera att vi ännu inte har så mycket hotell på kartan, men det kommer uppdateras och blir mer och mer i framtiden.)

Exempelsökning på New York:
http://www.reseguiden.se/cgi-bin/rg/acq_lodging.cgi?event=result&site=reseguiden&dest=new+york&availability=1&date_from=2007-02-02&date_to=2007-02-09&adults=2&search=1

Här är en exempelsökning på Nice:
http://www.reseguiden.se/cgi-bin/rg/acq_lodging.cgi?event=result&site=reseguiden&dest=nice&availability=1&date_from=2007-02-02&date_to=2007-02-09&adults=2&search=1

För de som inte vet hur man gör:

1. Gå in på http://www.reseguiden.se/boende
2. Sök boende (just nu har vi bäst kart-täckning i Europa och USA)
3. Klicka på "xx av xx träffar har hittats på karta."
4. Experimentera med filtreringen av prisnivå, stjärnor, boendetyp, etc
5. Klicka på "nålarna" för att få upp mer info om boendet.
6. Experimentera med "sattelite" och "hybrid"
7. Zooma in med reglaget på högersidan av kartan eller dubbelklicka med vänster musknapp för att zooma in, och höger musknapp för att zooma ut.
8. Lek! :)