Turkish Airline

Av Rikset
17 maj 2012 06:54
Visningar: 1595
Hej,
Sitter och pular med en resa till Filippinerna nästa år. Vi (två vuxna, två barn) åkte dit i år och vill tillbaka. Flög med Cathay Pacific då men tänkte försöka med Turkish denna gång. Hittat mycket bra pris, bra flygtider och kortare restid.
Stockholm-Istanbul-HongKong t/r med Turkish och sen vidare därifrån med annat bolag.
Ingen jag känner har flugit med Turkish, läst på några forum och det är mest ris därifrån. Trådarna här är ganska gamla så jag skickar fram frågan: Någon som har egen erfarenhet av dem nyligen? Och särskilt då långflygningar med B777.
Tacksam om svar
/
Janne
Av Hawaii
17 maj 2012 08:12
Har inte själv flugit med dem men efter vad jag vet håller de hög standard. Och ang. deras 777 flotta så har de totalt 12 st. 777-300ER. Samtliga 12 levererades nya mellan okt 2010 och sep 2011. Alltså mycket nya maskiner.
17 maj 2012 08:17
Hej Janne!
Jag o min familj (mina föräldrar samt två barn i åldrarna 6 o 10) flög med Turkish Airline till Kapstaden för ca 1,5 år sedan. Det var fantastiskt bra! Den svenska familj vi hyrde hus av därnere försökte alltid åka med detta flygbolag när de åkte till sitt "sommarhus". Så jag tror inte det var ngn engångsföreteelse. God mat, trevlig personal - kan bara jämföra med British Airways vi reste med till Mexico alldeles nyligen - snacksen (bara en så'n sak!) tog slut och det hölls inte rent... Däremot vet jag inte om det var typen B777 vi flög med till Kapstaden, men ett o samma flygbolag kanske inte håller sig med så många olika flygplanstyper?
Hoppas informationen var till ngn nytta!
Mvh,
Paula
Av Veiken
17 maj 2012 12:27
Vi flög till Thailand med Turkish och är jättenöjda. Ett extra + är att man har 30kg i ekonomiklass istället för 20kg som andra flygbolag har! Toppengod mat!
Du kommer att få en fin resa!
Av Annl
17 maj 2012 22:09
Turkish är kanon- supergod mat, jättebra service och billiga flygbiljetter.

Du kommer att få en kanonresa!
Av Pelle77
18 maj 2012 23:24
Citerat från annl:
Turkish är kanon- supergod mat, jättebra service och billiga flygbiljetter.

Du kommer att få en kanonresa!
Håller med. Ett av de bättre jag flygit med. Godare mat än med Qatar som är 5* enligt skytraxx. Sköna säten o bra entertainment i egna skärmen.
Av Wally
20 maj 2012 12:59
set är väl plats som på andra plan om man inte köper upp sej,men de har bra priser bra mat o service. har åkt till thailand med dem nu senast i feb,när det var snö kaos i hela europa,många andrabolag hade problem ,men turkish flög på o höll tiderna.