Tre tjejer söker tjej-reskompis (Australien m.m)

20 juli 2016 06:53
Visningar: 66
Hej!

Vi är tre tjejer mellan 25 och 28 som har bestämt oss för att ge oss iväg på en långresa i vinter. Vi kände inte varandra innan men fick kontakt via olika reseforum. Direkt när vi träffades i verkligheten kände vi att det klickade och att vi ville resa med varandra.

De länder/platser vi vill besöka är bl.a. Australien, Nya Zeeland och Bali (men vi får se hur det blir, vad budgeten räcker till osv).

Vår plan med resan är att se och uppleva så mycket som möjligt, lära känna varandra och samla på oss minnen för livet :) Vi vill se djur och natur, storstäder och småstäder, regnskog, berg och hav, uppleva kultur, lära känna nya människor, vara med om äventyr men även ta det lugnt och njuta av tillvaron. För att ha råd att uppleva så mycket som möjligt är vi överens om att leva snålt under resan, laga vår egen mat osv. (Nudlar är helt okej ;) ).

Nu söker vi en fjärde tjej, som kan komplettera vår lilla resegrupp. Denna tjej får gärna vara mellan (ca) 22 och 30 och lite åt det lugnare hållet (det kommer inte att vara en festresa).

Obs!
Vi kommer att åka ett par dagar före eller efter jul (antagligen strax före jul) och vara borta så länge vi känner för det. Ett ungefärligt mål är drygt 2 månader.

Vi vill boka flygbiljetter så snart som möjligt, så om du är intresserad av att följa med - tveka inte att höra av dig! Vem vet, det kanske är du som följer med oss på vårt stora äventyr? :)

MAILA oss på reskompis(@)outlook.com

Vi hörs! Hälsningar Sanna, Karin och Karolina
(Vi bor allihop i eller i närheten av Stockholm)
Av Ischa
20 juli 2016 20:52
Åh men va härligt! Jag hade lätt hakat på er resa men vill nog dra redan i oktober.
23 juli 2016 21:45
Citerat från Ischa:
Åh men va härligt! Jag hade lätt hakat på er resa men vill nog dra redan i oktober.
Det var synd!
Av Ischa
23 juli 2016 21:54
Skulle dock kunna möta upp er när ni kommer beroende på var ni tänkte åka först?
24 juli 2016 07:25
Citerat från Ischa:
Skulle dock kunna möta upp er när ni kommer beroende på var ni tänkte åka först?
Planen är att vi ska börja med Melbourne och sedan ta oss norrut längsmed ostkusten :)
Av Josa
25 juli 2016 15:35
Hej! Kul det låter! Jag åker gärna med er om våra resescheman passar. Jag är 31, tänkte kombinera distansstudier med resande och tänkte åka iväg i mitten av januari. Vill åka främst genom Sydostasien och Australien nya Zeeland med början Sydostasien. Jag finns nära Stockholm och ses gärna och stämmer av om ni tror det kan passa! Som person är jag lugn, främst intresserad av natur och kultur.
Av Ischa
25 juli 2016 17:17
Låter toppen! Jag åker till Bali i oktober och h'änger i Asien först sen åker jag gärna ner till australien. är en dröm att åka dit. Hur vill ni ta er runt? budget? osv
Jag bor i sumpan och möter gärna upp er här hemma nån kväll :)

Citerat från Reskompis2017:
Citerat från Ischa:

Skulle dock kunna möta upp er när ni kommer beroende på var ni tänkte åka först?

Planen är att vi ska börja med Melbourne och sedan ta oss norrut längsmed ostkusten :)
26 juli 2016 13:13
Citerat från Josa:
Hej! Kul det låter! Jag åker gärna med er om våra resescheman passar. Jag är 31, tänkte kombinera distansstudier med resande och tänkte åka iväg i mitten av januari. Vill åka främst genom Sydostasien och Australien nya Zeeland med början Sydostasien. Jag finns nära Stockholm och ses gärna och stämmer av om ni tror det kan passa! Som person är jag lugn, främst intresserad av natur och kultur.
Hej!
Det lät trevligt, men om du ska börja med Sydostasien i mitten av januari så kan det kanske vara svårt att få våra scheman att passa, eftersom vi börjar med Australien och kanske är klara där ungefär när du kommer dit? :)
26 juli 2016 13:14
Citerat från Ischa:
Låter toppen! Jag åker till Bali i oktober och h'änger i Asien först sen åker jag gärna ner till australien. är en dröm att åka dit. Hur vill ni ta er runt? budget? osv
Jag bor i sumpan och möter gärna upp er här hemma nån kväll :)

Citerat från Reskompis2017:

Citerat från Ischa:

Skulle dock kunna möta upp er när ni kommer beroende på var ni tänkte åka först?

Planen är att vi ska börja med Melbourne och sedan ta oss norrut längsmed ostkusten :)
Visa mer
Citerat från Ischa:
Låter toppen! Jag åker till Bali i oktober och h'änger i Asien först sen åker jag gärna ner till australien. är en dröm att åka dit. Hur vill ni ta er runt? budget? osv
Jag bor i sumpan och möter gärna upp er här hemma nån kväll :)

Citerat från Reskompis2017:

Citerat från Ischa:

Skulle dock kunna möta upp er när ni kommer beroende på var ni tänkte åka först?

Planen är att vi ska börja med Melbourne och sedan ta oss norrut längsmed ostkusten :)
Visa mer
Skickar ett meddelande till dig! :)
26 juli 2016 13:15
Mailadressen blev fel i första inlägget. Detta är den rätta adressen: reskompis2017(@)outlook.com. Sorry! :)
Av Josa
26 juli 2016 16:44
Citerat från Reskompis2017:
Citerat från Josa:

Hej! Kul det låter! Jag åker gärna med er om våra resescheman passar. Jag är 31, tänkte kombinera distansstudier med resande och tänkte åka iväg i mitten av januari. Vill åka främst genom Sydostasien och Australien nya Zeeland med början Sydostasien. Jag finns nära Stockholm och ses gärna och stämmer av om ni tror det kan passa! Som person är jag lugn, främst intresserad av natur och kultur.

Visa mer
Hej!
Det lät trevligt, men om du ska börja med Sydostasien i mitten av januari så kan det kanske vara svårt att få våra scheman att passa, eftersom vi börjar med Australien och kanske är klara där ungefär när du kommer dit? :)
Aha okej, ja då blir det nog svårt att tajma. Jag får leta vidare. Men ha en fantastisk resa iaf!
28 juli 2016 08:20
Citerat från Josa:
Citerat från Reskompis2017:

Citerat från Josa:

Hej! Kul det låter! Jag åker gärna med er om våra resescheman passar. Jag är 31, tänkte kombinera distansstudier med resande och tänkte åka iväg i mitten av januari. Vill åka främst genom Sydostasien och Australien nya Zeeland med början Sydostasien. Jag finns nära Stockholm och ses gärna och stämmer av om ni tror det kan passa! Som person är jag lugn, främst intresserad av natur och kultur.

Visa mer
Hej!
Det lät trevligt, men om du ska börja med Sydostasien i mitten av januari så kan det kanske vara svårt att få våra scheman att passa, eftersom vi börjar med Australien och kanske är klara där ungefär när du kommer dit? :)

Visa mer
Aha okej, ja då blir det nog svårt att tajma. Jag får leta vidare. Men ha en fantastisk resa iaf!
Tack detsamma och lycka till med letandet! :)
28 juli 2016 08:23
Hej allihop! Kul att så många har hört av sig och är intresserade! För tillfället har vi dock hittat några tjejer som vi vill diskutera lite mer med, så i nuläget är inte den här tråden så aktuell (den kanske blir det igen om vi inte hittar rätt person/personer, vem vet?).