Tips runt Islamorada, Florida Keys

Av Malla27
16 jan. 2017 15:00
Visningar: 1204
Hej!

Vi har lyckan att få spendera två, hittills helt oplanerade, dagar i Islamorada nere på Florida Keys i maj. Somliga i vårt sällskap älskar sportfiske så vad vederbörande ska hitta på dessa dagar behöver kanske inte förtydligas;). Med på resan är också två resvana barn (7 och 10) som hänger med på det mesta. Och som kommer att få sitt nöjesparksbehov tillgodosett i Orlando senare under resan!

Så, vad ska då vi hitta på i Islamorada/Marathon med omnejd? Någon som tillbringat lite tid på the Keys och har några tips till oss?

Jag har läst på en del och hittat lite av varje. Någon som besökt och har åsikter om dessa platser?

- Theater of the sea
- Turtle hospital
- Robbie’s marina
- Lobster trap art gallery, The Rain Barrel Artisan Village
- Indian Key State Historic Site, Windley Key Fossil Reef Geological State Park, Lignumvitae Key Botanical State Park – borde man besöka någon av dessa?
- Ann’s beach, Sombrero beach, Bahia Honda State Park Beach – var är trevligaste stället att sola och bada några timmar?
- 7-Mile bridge – hur är det med den gamla bron, kan man komma ut på den och fiska t ex?

Men viktigast av allt, kom gärna med egna tips på roliga ställen – behöver inte vara några heldagsprojekt, nå’t kul ställe bara som ni vill rekommendera: en fin strand, nå'n restaurang eller café med extra trevlig personal eller vad som helst som kan vara kul att uppleva! Gör ingenting om det är lite utanför de allra mest upptrampade turiststigarna. Och inget superflott utan helst lite laid-back så där.

Tack på förhand:)
Av Magma
17 mars 2017 10:27
Vi var i Florida Keys med familjen för 2 år sedan. Vi stannade och badade vid Bahia Honda State Park, det var väldigt fina bad där. En eftermiddag var vi på Robbie`s marina, vi åkte ut på en snorkeltur med båt på några timmar och det var verkligen jättebra. Mysig restaurang där och prisvärd snorkeltur.
17 mars 2017 20:40
Vi har bott i Marathon 3 år i januari på Kingsail som vi gillar. Flera charterbåtar där som är dyrt med liten båt, men de större som tar 10.20 pers är överkommliga men bara småfisk den gången jag var ut. Fint se solnedgången vid restaurangen vid 7 mile bridge. En timme till KW viket jag inte tycker är något problem när man sparar mycket på boendet.