Tips på Hotel i Bangkok

3 juni 2010 13:39
Visningar: 3151
Då har det blivit dags att börja fundera och planera inför kommande Thailandresa till jul.

Bangkok blir slutdestination för Shopping och annat kul.

Så nu skulle jag gärna vilja ha er hjälp med tips på boende i Bangkok. Eftersom vi är en familj på 2 vuxna och 2 tonåringar så behöver vi antingen ett 4-bädds rum eller 2 rum.Sist bodde vi på Eastin Bangkok och det var hur bra som helst, men nu vill vi prova ngt nytt. det enda vi vill är att det ska finnas pool på hotellet och att de ligger bra.
Har kikat på Prince Palace hotel, och tror att vi skulle vilja bo i området Sukhumvit Road, Soi , är det bra? nära till shopping osv?
Jag tar tacksamt emot alla svar

Soliga hälsningar
Cecilia
Av Sabbe
6 juni 2010 20:42
Hej, vad härligt att ha planering framför sig, och till The Big Mango :) När vi varit i Bangkok har vi bott på Centara Central World www.centarahotelsresorts.com det ligger toppen centralt och dom har en bra pool och relax altan! Finns även tennisbana. Som kvällstips kan jag rekomendera en drink på www.bangkok.hilton.com Lycka till och trevlig resa. / Sabbe
7 juni 2010 08:36
Kolla upp hur boendet är kring just Central World - det var det varuhuset som brann vid de senaste oroligheterna i Bangkok.

Även Holiday Inn på Ploenchit Road ligger toppenbra till - dock brukar begränsningen vara max 3 personer i ett hotellrum.
11 juni 2010 06:45
Förr i tiden sa man att dom som kom med ryggsäck bodde på Khaosan Rd och dom som hade resväska bodde på Sukhumvit Rd.Men tiderna förändras så nu bor man lite överallt.Men Sukhumvit är ett bra område för shopping finns alla stora varuhus och det är inte svårt att ta sig till andra delar av staden ex MBK mm
Hotell jag brukar bo på runt Sukhumvit är Nana,Stabel Lodge,Omni Tower men det finns massor av bra hotell i olika prisklasser så gå bara in på ex HotellBangkok.com och sök upp Sukumvit Rd mella soi 2-20 och välj ett passande hotell.
Av Mbl
25 juni 2010 09:03
Hej

Sist vi var i Bangkok bodde vi på ett lägenhetshotell som heter Centre Point Silom. Hotellet ligger nere vid floden nästan precis vid en skytrain station så man har nära till både skytrain och till båttransport på floden (1-2 min promenad).
Vi bokade hotellet via www.sawadee.com funkade perfekt.

Hälsningar
Maria
30 juni 2010 15:01
Hej
Vi har bott många gånger i Thailand på Amari hotel, Sukhumvit Soi 5. Ganska dyrt. Vi åker i november och då ska vi på på hotel Asia. Det är ett hotell som många resebyråer använder. Nära centrum och skytrainstationen.
/Annette