Tips på "en-natts-boende" Krabi

30 nov. 2016 15:15
Visningar: 196
Hej!

Jag och min kille åker till Thailand i slutet på januari och har bokat boende på tre olika öar (Lanta, Ngai & Lipe) Vi kommer att landa på Krabi flygplats på eftermiddag/kväll och har då en natt på fastlandet innan vi åker över till Koh Lanta. Samma på vägen hem, vi vill ha en natt nära flygplatsen så att inget går snett och vi riskerar att missa flyget.

Till min fråga/fundering: vilket område ska man leta boende för en natt om vi ska från eller till Krabis flygplats och ut till Koh Lanta (vi avslutar sen på Koh Lipe) Tips på boende, område eller något annat som är värt att tänka på tar jag tacksamt emot!

//Erika
1 dec. 2016 11:26
Hej jag och frugan bodde i år inne i Krabi stad för 900 baht per natt. "ScandicSverige" standard. Så knappt 200 kr natt för ett rum. Rummen var helt okej, och absolut inga djur eller annat på rummet. Enda nackdelen var att sängarna inte var så sköna men priset var så lågt så vi klagade inte. Läget var perfekt. Vi bokade detta för att ha nära till flyget, 20 min taxi på vägen hem.
Hotellet låg precis vid en marknad med frukt och annat. Exakt mittemot hotellet låg en riktigt bra liten restaurang. Frukostkupong köpte vi för 100-150 baht så vi kunde äta frukost på cafeet bredvid hotellet. City Hotel Krabi hette det tror jag. Var bara en minut ifrån en mini Chinatown gata med köpcentrum med äkta märken och lite restauranger mm.

https://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g3216615-d1232265-Reviews-City_Hotel-Pak_Nam_Krabi_Town_Krabi_Province.html

Vi bokade på plats bara, då fick vi ett rum på våning fem typ, med hiss upp såklart =) Öppen reception dygnet runt