Tips på boende i Koh kood och koh mak!

Av Catta03
11 maj 2012 13:11
Visningar: 4562
Hej! Vi åker till Koh Chang i höst 2012. Vi har två barn 8 och 9 år.
och ska bo på Kc Grande och sen vidare till Kho Mak
och Kho kood! Har prel bokat Kho Mak resort
men är inte säker än... Problemet är boende på
Koh Kood, barnen vill gärna ha pool men det är
för dyrt, har tittat på Peter Pan, Tinkerbell mm ,
8000bath för en natt, aldrig jag betalar det! Det
Är Koh kod inte New york! Har också tittat på
Kho Kood beach resort , men då finns det ingen
fin beach vid hotellet, samma med Away resort.
Natural beach resort ingen pool men ser mysigt ut.
Jag har totalt fastnat! Behöver lite tips från någon
som varit där...Önskar så klart en fin strand och
En schysst bungalow mot havet! Någon som har
lite tips?????
Av Asab
12 maj 2012 18:24
Jag har samma bekymmer! Vi ska dit i dec/jan. Jag hittade dock ett ställe via en annan sida som verkar bra, jag har haft mailkontakt med dem och håller nu på att boka. De är väldigt bra på att svara på mail. Antagligen får man dock betala till deras konto så det går inte via någon bokningssight. Stället heter Siam Beach Resort och ligger på Koh Kood. kolla denna länk: http://www.kokood.com/Siam_Beach_Resort/index.html

inte att förväxla med SIam beach Resort på Koh Chang alltså!

Vi bokar billigaste bungalowen för 1200 bath/natt. På bilderna ser de helt ok ut! Vi behöver (precis som ni) två bungalows och har blivit lovade två bredvid varandra. (Kan tillägga att detta priset avser peak, men jag vet ju inte när i höst ni åker?)

Lycka till!!!

ps, vi ska också bo på Koh Mak Resort på Koh Mak, jag hoppas att det är toppen, ser fram emot att höra vad du tycker när ni kommer hem! =) ds.
Av Catta03
13 maj 2012 08:56
Hej!

Jag har nu bokat Away resort, dom har en liten pool och ligger nära en fin strand, man paddlar visst dit en kort sträcka....Ligger nära dyra Peter Pan resort och Tinkerbell( som jag igentligen ville bo på, men är för dyrt). Jag är tyvärr fortfarande osäker, har läst recensioner från Away som inte är allt för lovande...( skitig pool, ingen strand, dyr dålig mat,mm) blir inte klok på det här! Jag borde bara boka något, men man vill ju att dessa 3 dagar ska bli bra! Siam Beach resort ligger fint men är visst dåliga och skitiga bungalow och man måste hyra 2 st bungalow när man är en familj annars måste man bo på hotell delen, jag vill inte det...tack ändå! Vad kul att ni också ska bo på Kho mak resort! Lämnar rapport när jag varit där. Jag tror på Koh mak resort, det verkar jätte fint!

Fler tips, please! Har någon bott på Away, Naturall eller Siam Beach resort????
22 juni 2012 22:06
Vi bodde 2 nätter i tält på Away Resort dec-10 med 2 barn 2,4 år. Fint skött och fräscht, men kändes inte riktigt som Thailand. Ingen thaimat på restaurangen och ganska dyrt. Jobbigt också att måsta paddla över till stranden när man har barn i alla fall...
Flyttade sedan till Siam Beach och bodde i en av deras enklare bungalows på stranden. Helt ok fast ganska litet. Barnen fick dela på en extrasäng med myggnät. AC köpte vi till och då kommer en ur personalen och vrider på den vid 19 på kvällen och stänger av på morgonen.
Stranden var helt suverän, fin sand och väl skött. Det finns även finare nybyggda bungalows där man kan bo om man är fler i familjen, fortfarande till en hyfsad penning! Skulle gärna återvända hit!!!!
Skippa Away och boka Siam istället!!!
8 sep. 2012 11:00
Hej Knuttan :)
Siam låter helt underbart. VI ska åka till Koh Kood och Koh Chang i feb.
Men de där nybyggda bungalowsen du skriver om.. Vet du vart man kan boka dem i förväg?

Ha en fin dag// Suss
10 sep. 2012 18:27
Det är på samma ställe man hyr dem. Det bodde en familj med större barn i en av de bungalowerna när vi var där, men jag vet inte vad de kostar... Maila dem på Siam Beach och fråga efter vad de nyare kostar och hur man ryms som familj... På hemsidan ser det ut som om de är gjorda för 2 personer men då ställer de nog in fler sängar och man får betala för barnen... Men fråga dem vad de rekommenderar...

Lycka till och ha en underbar semester!!
Av Catta03
11 sep. 2012 07:06
Hej igen!

Nu har jag bokat Peter Pan Resort, det är dyrare
men vill vara säker på ett ok ställe, vi stannar
bara 2 nätter så det får gå...Jag har hört att det
ska vara bra där och jätte fin strand!! Hoppas
det stämmer.........
Av Jahlvik
11 sep. 2012 21:57
Vi var på Mak & Kood ifjol och vi var extremt nöjda med vårt boende. Vi bodde på Captain Hook på Kood med den mest fantastiska utsikt. Egen liten pool. Otrolig Service. Kan inte med ord beskriva hur fantastiskt det stället är. På Mak bodde vi på just Koh Mak Resort och även det var vi nöjda med. Noterbart är att trots att stranden är otroligt lång och fin så är det längst till höger vid piren som det är helt stenfritt även vid lågvatten.

Edit: insåg precis att det var i februari i år vi var där.
Edit2: Vi hade en 8årig dotter med oss som trivdes som bara den
Edit3: En av våra bilder från Captain Hook: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/472376_10150621115968181_775771078_o.jpg