Tips på all inclusive resa!

24 jan. 2011 10:02
Visningar: 553
Jag och min kille planerar en vecka semester i slutet av maj.
Vi önskar en all in clusive resa för runt 6-7000 kr men har jätte svårt att hitta nått guldkorn själva.

Finns det några välresa hjältar där ute som är villilga att ge lite tips som motsvarar våra krav. ::

Hotell nära/på stranden med pool och havsutsikt.
Shoppingen ska vara nära.

Vi har spanat på Bulgarien Albena hotell Arabella. Men många verkar ogillat Bulgarien.

Jag har själv varit på Kos och killen på Kreta och vi vill inte tillbaka till dessa destinationer.

Tack på förhand!!!
/ mvh Virre
24 jan. 2011 15:12
Vår första All Inclusive-resa gick till Egypten i höstas. Vi brukar åka på andra typer av resor (mest typ backpacking), men när det gällde Egypten så fanns det inget annat val om man vill kunna snorkla direkt vid hotellet.

Nu visade det sig faktiskt vara ganska OK när det gäller mat och annat på vårt hotell, men visst är det lite roligare att äta på "lokala" ställen. Nackdelen med Egypten är alla ryssar, men de börjar ju sprida sig över hela världen..

Ni kan läsa lite mer om vår resa till Egypten på vår reseblogg: http://andersochmaggansresor.wordpress.com/2010/10/17/egypten-jordanien-september-oktober-2010/
24 jan. 2011 15:20
Ja jag har oxå hört om ryssinvasionen där. Att de oxå kan vara väldigt stökiga, var så iaf 2 av 4 fall som jag hört av vänner/arbetskamrater. Trampade sönder så mycket som fanns av korallrevet typ.

Vårt första val var Egypten faktsikt men dragit oss lite för det av olika anledningar som maten, att det blåst storm, hajar och svindleri, men lurendrej, det verkar ju förekomma vart som så det är väl att hålla ihop och hålla reda på plånböcker etc, och hålla sig till varandra.

Vilket hotell åkte ni till?
Av Mizan
26 jan. 2011 23:32
Hej va förra året på en all inclusive resa till Makadi Bay utanför Hurghada Egypten. Bodde på Makadi Palace och reste med Ving. Maten var UNDERBAR, solen sken och korallrevet 75m ut med underbar snorkling. Vi och alla andra svenskar vi träffade på hotellet var hel nöjda!! Ingen som blev magsjuk eller annat trams. Det går gratis transfer från hotellet in till Hurghade för shopping. Privat badstrand med poolhanddukar. Allt var på topp. Kolla gärna foto på min sida. Rekomenderar starkt detta hotell. Tjingaling..:)
27 jan. 2011 18:34
Jag åker i början av februari med Apollo till Fuerteventura, Costa Calma. Designhotel Bahia Playa som ligger vid stranden och har all inclusive. Det finns spa och gym. Vet ej hur eller om det finns så mycket shopping. Det är ett vuxenhotel. Jag kan berätta mer när jag kommer hem.