Tips om Malaysia

21 juli 2010 20:37
Visningar: 671
Jag och min pojkvänn hade tänkt att åka till Malaysia / Thailand en månad januari/ februari.

Vi vill ha tips på Öar med fina stränder, gärna där det är lungt och skönt. Vi vill gärna kunna bo vid stranden ibland. Bra utflykter att göra, vi vill ta dykart cert, vart är det billigt och bra?
Hur ska man ta sig på bästa sätt? Billiga hotell? hur tar man sig i mellan thailand och malaysia?

Är vietnamn fint?

Tacksam för alla svar !!! :)
Av Caller
14 aug. 2010 21:57
Har du kommit fram till något? Jag och min flickvän skall göra ungefär samma sak fast i två veckor och utan dykning. Har du fått några bra tips eller googlat fram något bra?

/Calle
Av Sierra
14 aug. 2010 22:29
Januari/Februari är västra sidan av Malackahalvön bäst vädermässigt. Titta gärna in på mina resealbum från 2009 och 2010 för mer information om transport och boende mm. Ang dykcert gör du det bäst i de fantastiska vattnen runt Koh Lipe.
Av Bengtar
14 aug. 2010 23:08
Om du tar Kuala Lumpur som utgångspunkt så har du den perfekta startplatsen.
Därifrån är det enkelt att ta sig till den Malaysiska delen av Borneo.
Du reser med Air Asia.
Bå Borneo finns Sipadan!
Ett av världens verkiga dykparadis. All från Kushing, nordkusten runt ner till Sipadan är äventyret nummer 1.
Om du ska till Malaysia är det onödigt att stanna i Bangkok utefter färdvägen.
Du når hela södra Thailand lätt från KL med Air Asia.
Du når alla sevärda orter från KL, det är vad gäller att färdas i regionen, navet!
Av My53
16 aug. 2010 20:44
Hej! Om du åker till koh lipe från Lankawi så ta dig då över till Koh Adang (ön mittemot 10 min med båt) där är det jättefint och lungt.En nationalpark där man kan antingen hyra tält o tälta eller bo i billig men fräch bungalow med fantastisk utsikt.En enda liten restaurang med bra mat och Koh Lipe med sitt turistliv 10 min bort. Fantastisk snorkling på båda öarna.Ha en bra resa! My
17 aug. 2010 13:33
Tack för tips. Vill boka nu, men kan inte göra det föräns längre fram. Ökar flyg priserna mycket om man vätar, eller håller de sig ungefär på samma summa?
Har hittat flyg för 7500 kr tur och retur.

Mvh Elin
17 aug. 2010 13:35
Citerat från my53:
Hej! Om du åker till koh lipe från Lankawi så ta dig då över till Koh Adang (ön mittemot 10 min med båt) där är det jättefint och lungt.En nationalpark där man kan antingen hyra tält o tälta eller bo i billig men fräch bungalow med fantastisk utsikt.En enda liten restaurang med bra mat och Koh Lipe med sitt turistliv 10 min bort. Fantastisk snorkling på båda öarna.Ha en bra resa! My
Vi har faktiskt funderat på just detta, att ta sig mellan koh lipe och Lankawi. tack för tips :)