Tips Malaysia i september & Hotell i KL

Av Sofen
4 maj 2009 14:10
Visningar: 435
Vi ska till Malaysia på bröllopsresa i slutet av september och tar tacksamt emot tips!
Vi ska vara borta i 17 dagar (16 nätter på plats) och vi vill inte slösa bort så mycket tid på att resa mellan olika ställen. Vi har därför siktat in oss på Malaysias nordöstra kust med ett preliminärt upplägg som jag gärna vill få kommentarer på.
- 5 nätter på Pulau Perhentian Besar (börjar med mysig avslappning)
- 4 nätter Taman Negara (vandra i djungel och aktivera sig lite efter slöandet)
- 3 nätter Pulau Lang Tengah (snorkling och kanske ngt provdyk)
- 4 nätter i KL (mat, dryck och shopping; lyx)

Är det något som vi kommer missa som man inte bör? Vi vill ha en mix av strand/sol och aktiviteter/sevärdheter.
Tar även gärna emot tips på boende på alla ovanstående ställen. I KL vill vi bo på lyxhotell för omkring 1000 SEK per rum/natt inkl frukost, vart är det bäst? Vi har kollat lite på Imperial Hotel och undrar om det är bra, men det finns ju så många att välja mellan!

Sedan är jag lite nyfiken på hur det är med alkohol på östkustöarna... Är det bara öl som gäller är det möjligt att ligga i solstolen med en paraplydrink i handen och bara njuta av livet, som jag ser mig själv göra i tanken? ;-)

Blir väldigt tacksam för svar, kommentarer och andra tips!
4 maj 2009 22:43
Hei

Jeg har vært i KL en god del ganger nå både på ferie og på jobb. Kanskje du kan finne noe nyttig info i dette reisebrevet der vi var innom både KL og Perhentian Island : http://gardkarlsen.com/malaysia_kuala_lumpur.htm . I det siste har jeg bodd på Traders hotel og har vært veldig fornøyd med det...bo på Club level så får du gratis evening cocktails og en utrolig utsikt fra deres lounge :-) Ta kontakt hvis du har noen spørsmål.

Mvh
Gard
http://gardkarlsen.com - reisebrev og bilder
Av Jesperw
5 maj 2009 20:45
Istana brukar vara bra och smidigt om man ska t Taman Negara.
7 maj 2009 10:08
När du är i KL så rekomenderar jag starkt "Mandarin Oriental" som har utsetts till ett av världens bästa hotell flera år i rad =) Jga bodde där för ett par år sen och min entre var nog inte den bästa men vad gör det (A) haha! (kom i sportshorts och t-shirt för vi hade bilat från Georgetown, Penang)
Sen måste ni ju självklart åka upp i Petronas Twin towers och hotellet ligger ca 500 m ifrån tornen så det är ju perfekt. Sen shoppingen under tornen är toppen också :D Finns massor av butiker, det är bara välja och vraka. Riktigt mäktigt :)

Sen vill jag rekommendera Redang island, riktigt härlig ö. men du kanske redan har bestämt ställena du ska åka till!

Hoppas det hjälpte lite i alla fall!
Ha det bra!
/Sarah