Tips. Hur tar man sig lättast och billigast runt i Malaysia?

Av Emmavj
14 nov. 2016 17:54
Visningar: 361
Hej. Vi är två tjejer som kommer resa till Langkawi från Koh Lipe i Januari. Har förstått att det är smidigt att ta båt över men undrar hur vi lättast tar oss vidare från Langkawi sen. Går det bussar och vet någon vad det ungefär kostar? Vi tänker åka in till typ Kuala Lumpur osv och sen ta oss vidare till Kambodja.

Tacksam för alla tips :)
Av Erik777
29 dec. 2016 14:44
Personligen så avskyr jag malaysiska långfärdsbussar. De avgår väldigt sällan i tid. Om du blir såld en biljett kl 10:30 med KTB, kan det betyda att du får åka med Putrabas kl 11:50. AC:n är ofta inställd på polar-kyla. Förarna är visserligen inte lika galna som i Thailand och Indien. Men nog blir man rädd ibland alltid.
Måste du åka långfärdsbuss så håll dig till Maraliner och Transnasional som har aningen bättre rykte. i.e. deras bussar avgår oftast på tidtabell, inte när de är fulla.

Jag föredrar att åka tåg eller flyg där så är möjligt. Men i bland måste man tyvärr ta bussen.
Av Amelial
2 jan. 2017 11:00
Det finns flygplats på Langkawi och lågprisbolag som AirAsia och Malindo trafikerar den flygplatsen med flera dagliga avgångar till KL :)
Av My53
3 jan. 2017 10:38
vill ni besöka Georgetown så går det båt från Lankawi dit. jag tycker bussarna i Malaysia är ok.