Thai har blivit bättre
Flög med Thai från Stockholm till Bangkok och sedan vidare från Bangkok till Bali i economyclass. Planet från Stockholm hade TV-monitorer i stolsryggarna, bra benutrymme och både maten och servicen var bra. Planet från Bangkok till Bali och de bägge planen på hemvägen hade inga monitorer i stolsryggen, men bra benutrymme, mat och service. Stor skillnad mot när jag flög med dem för 2 år sedan, då kändes det som om de inte satsade på planen, maten och servicen.
Absolut, Boeing 777 sätts in from 16 Juli:
http://www.thaiairways.se/index.php/sv/aktuellt/132-tg777-300er
http://www.thaiairways.se/index.php/sv/aktuellt/132-tg777-300er
Tror inte planen är nya, ser inte att de skulle prioritera den skandinaviska marknaden, men nyare än de 20+ år gamla 747:orna.
747:orna ska uppgraderas och sannolikt tillbaka efter 773:orna.
343:orna ska säljas.
Vill ni se exakt vilken maskin ni ska åka med så kolla in flightradar.
747:orna ska uppgraderas och sannolikt tillbaka efter 773:orna.
343:orna ska säljas.
Vill ni se exakt vilken maskin ni ska åka med så kolla in flightradar.
Boeing 777 är inte dumma - den mest bekväma flygresan jag gjort var med en sådan kärra med det indiska bolaget Jet Airways från Bryssel till NYC. Underbart stort benutrymme i ekonomiklass - även för oss som är över 180 cm långa och med långa ben. Att grannen framför fällde märkte man inget alls av. Men jag har förstått att det är individuellt från flygbolag till flygbolag hur man väljer att inreda sina plan...
Citerat från pelle77:
Absolut, Boeing 777 sätts in from 16 Juli:
http://www.thaiairways.se/index.php/sv/aktuellt/132-tg777-300er
Absolut, Boeing 777 sätts in from 16 Juli:
http://www.thaiairways.se/index.php/sv/aktuellt/132-tg777-300er
Citerat från annl:
Boeing 777 är inte dumma - den mest bekväma flygresan jag gjort var med en sådan kärra med det indiska bolaget Jet Airways från Bryssel till NYC. Underbart stort benutrymme i ekonomiklass - även för oss som är över 180 cm långa och med långa ben. Att grannen framför fällde märkte man inget alls av. Men jag har förstått att det är individuellt från flygbolag till flygbolag hur man väljer att inreda sina plan...
Känns det som en adekvat kommentar?Boeing 777 är inte dumma - den mest bekväma flygresan jag gjort var med en sådan kärra med det indiska bolaget Jet Airways från Bryssel till NYC. Underbart stort benutrymme i ekonomiklass - även för oss som är över 180 cm långa och med långa ben. Att grannen framför fällde märkte man inget alls av. Men jag har förstått att det är individuellt från flygbolag till flygbolag hur man väljer att inreda sina plan...
Citerat från pelle77:
Absolut, Boeing 777 sätts in from 16 Juli:
http://www.thaiairways.se/index.php/sv/aktuellt/132-tg777-300er
Absolut, Boeing 777 sätts in from 16 Juli:
http://www.thaiairways.se/index.php/sv/aktuellt/132-tg777-300er
Jag åkte med en 380 till/från SIN och hade då en massa utrymme. AF, business class.
Hur tänkte du där?
Adekvat kommentar eller inte....
Underbart för dig Bibby att åka business class men det kanske inte är alla som har råd eller möjlighet eller vill göra det - alla är inte fria som fåglar utan ska kanske betala flygbiljetter för en hel familj, vill resa många gånger på ett år m.m. Och för dem kan det ju vara värdefullt att veta att det är möjligt att åka bekvämt även i ekonomiklass.
Ja, därför tycker jag att det var en advekvat kommentar och ja, det var så jag tänkte.
Trevligt om vi kan behålla den fina stämningen som numera råder på RG - tycker i alla fall jag är en väldigt adekvat kommentar.
Underbart för dig Bibby att åka business class men det kanske inte är alla som har råd eller möjlighet eller vill göra det - alla är inte fria som fåglar utan ska kanske betala flygbiljetter för en hel familj, vill resa många gånger på ett år m.m. Och för dem kan det ju vara värdefullt att veta att det är möjligt att åka bekvämt även i ekonomiklass.
Ja, därför tycker jag att det var en advekvat kommentar och ja, det var så jag tänkte.
Trevligt om vi kan behålla den fina stämningen som numera råder på RG - tycker i alla fall jag är en väldigt adekvat kommentar.
Citerat från bibby:
Jag åkte med en 380 till/från SIN och hade då en massa utrymme. AF, business class.
Hur tänkte du där?
Citerat från annl:
Boeing 777 är inte dumma - den mest bekväma flygresan jag gjort var med en sådan kärra med det indiska bolaget Jet Airways från Bryssel till NYC. Underbart stort benutrymme i ekonomiklass - även för oss som är över 180 cm långa och med långa ben. Att grannen framför fällde märkte man inget alls av. Men jag har förstått att det är individuellt från flygbolag till flygbolag hur man väljer att inreda sina plan...
Känns det som en adekvat kommentar?Boeing 777 är inte dumma - den mest bekväma flygresan jag gjort var med en sådan kärra med det indiska bolaget Jet Airways från Bryssel till NYC. Underbart stort benutrymme i ekonomiklass - även för oss som är över 180 cm långa och med långa ben. Att grannen framför fällde märkte man inget alls av. Men jag har förstått att det är individuellt från flygbolag till flygbolag hur man väljer att inreda sina plan...
Citerat från pelle77:
Absolut, Boeing 777 sätts in from 16 Juli:
http://www.thaiairways.se/index.php/sv/aktuellt/132-tg777-300er
Absolut, Boeing 777 sätts in from 16 Juli:
http://www.thaiairways.se/index.php/sv/aktuellt/132-tg777-300er
Jag åkte med en 380 till/från SIN och hade då en massa utrymme. AF, business class.
Hur tänkte du där?
Citerat från bibby:
Tror inte planen är nya, ser inte att de skulle prioritera den skandinaviska marknaden, men nyare än de 20+ år gamla 747:orna.
747:orna ska uppgraderas och sannolikt tillbaka efter 773:orna.
343:orna ska säljas.
Vill ni se exakt vilken maskin ni ska åka med så kolla in flightradar.
Thai äger inga 343 och har aldrig gjort det så den kommentaren är inte ett dugg relevant.Tror inte planen är nya, ser inte att de skulle prioritera den skandinaviska marknaden, men nyare än de 20+ år gamla 747:orna.
747:orna ska uppgraderas och sannolikt tillbaka efter 773:orna.
343:orna ska säljas.
Vill ni se exakt vilken maskin ni ska åka med så kolla in flightradar.
Om du menar flightradar24 så kan man ju omöjligt se där vilken flygplanstyp man kommer att flyga då det inte är en framtidsradar. Dock kan man ju se vilket flygplan som flyger rutten idag eller några dagar bakåt.
Nä om man vill se vilken flygplanstyp som kommer att trafikera en rutt en specifik dag får man gå in på www.amadeus.net och kolla availability. Men sista-minuten-ändringar kan ju alltid ske så man kan aldrig vara helt säker.
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Silverfang,
Tack för din -som alltid - sakliga och relevanta information! Alltid lär man sig något!
Tack för din -som alltid - sakliga och relevanta information! Alltid lär man sig något!
Citerat från silverfang:
Om du menar flightradar24 så kan man ju omöjligt se där vilken flygplanstyp man kommer att flyga då det inte är en framtidsradar. Dock kan man ju se vilket flygplan som flyger rutten idag eller några dagar bakåt.
Nä om man vill se vilken flygplanstyp som kommer att trafikera en rutt en specifik dag får man gå in på www.amadeus.net och kolla availability. Men sista-minuten-ändringar kan ju alltid ske så man kan aldrig vara helt säker.
Citerat från bibby:
Tror inte planen är nya, ser inte att de skulle prioritera den skandinaviska marknaden, men nyare än de 20+ år gamla 747:orna.
747:orna ska uppgraderas och sannolikt tillbaka efter 773:orna.
343:orna ska säljas.
Vill ni se exakt vilken maskin ni ska åka med så kolla in flightradar.
Thai äger inga 343 och har aldrig gjort det så den kommentaren är inte ett dugg relevant.Tror inte planen är nya, ser inte att de skulle prioritera den skandinaviska marknaden, men nyare än de 20+ år gamla 747:orna.
747:orna ska uppgraderas och sannolikt tillbaka efter 773:orna.
343:orna ska säljas.
Vill ni se exakt vilken maskin ni ska åka med så kolla in flightradar.
Om du menar flightradar24 så kan man ju omöjligt se där vilken flygplanstyp man kommer att flyga då det inte är en framtidsradar. Dock kan man ju se vilket flygplan som flyger rutten idag eller några dagar bakåt.
Nä om man vill se vilken flygplanstyp som kommer att trafikera en rutt en specifik dag får man gå in på www.amadeus.net och kolla availability. Men sista-minuten-ändringar kan ju alltid ske så man kan aldrig vara helt säker.
Citerat från silverfang:
Om du menar flightradar24 så kan man ju omöjligt se där vilken flygplanstyp man kommer att flyga då det inte är en framtidsradar. Dock kan man ju se vilket flygplan som flyger rutten idag eller några dagar bakåt.
Nä om man vill se vilken flygplanstyp som kommer att trafikera en rutt en specifik dag får man gå in på www.amadeus.net och kolla availability. Men sista-minuten-ändringar kan ju alltid ske så man kan aldrig vara helt säker.
OK, jag vet inte vem som faktiskt äger planen, men de körde med 343 från OSL innan iaf.Citerat från bibby:
Tror inte planen är nya, ser inte att de skulle prioritera den skandinaviska marknaden, men nyare än de 20+ år gamla 747:orna.
747:orna ska uppgraderas och sannolikt tillbaka efter 773:orna.
343:orna ska säljas.
Vill ni se exakt vilken maskin ni ska åka med så kolla in flightradar.
Thai äger inga 343 och har aldrig gjort det så den kommentaren är inte ett dugg relevant.Tror inte planen är nya, ser inte att de skulle prioritera den skandinaviska marknaden, men nyare än de 20+ år gamla 747:orna.
747:orna ska uppgraderas och sannolikt tillbaka efter 773:orna.
343:orna ska säljas.
Vill ni se exakt vilken maskin ni ska åka med så kolla in flightradar.
Om du menar flightradar24 så kan man ju omöjligt se där vilken flygplanstyp man kommer att flyga då det inte är en framtidsradar. Dock kan man ju se vilket flygplan som flyger rutten idag eller några dagar bakåt.
Nä om man vill se vilken flygplanstyp som kommer att trafikera en rutt en specifik dag får man gå in på www.amadeus.net och kolla availability. Men sista-minuten-ändringar kan ju alltid ske så man kan aldrig vara helt säker.
Jo, om du ser på flightradar med vilket plan de åker till ARN ex.vis så kan man väl anta att de även åker tillbaka med det också, eller?
Citerat från bibby:
2. Testat Google nån gång?
Eftersom du inte svarade Anni på hennes fråga så får väl jag göra det i stället. 9W är flygplanskoden för Jet Airways och TG är flygbolagskoden för Thai Airways.Citerat från annl:
Du kanske kan vara snäll och förtydliga den frågan - vad menar du med TG och 9W?
1. Då kanske du inte ska ge dig in i diskussioner du inte begriper?Du kanske kan vara snäll och förtydliga den frågan - vad menar du med TG och 9W?
Citerat från bibby:
OK, så om nån frågar om hur det är på TG till BKK så svarar du med hur det är till USA med 9W, känns det rimligt?
OK, så om nån frågar om hur det är på TG till BKK så svarar du med hur det är till USA med 9W, känns det rimligt?
2. Testat Google nån gång?
Om du vill ge dig in i diskussioner så undrar man ju varför du inte besvarade mitt inlägg där jag påpekade att du lämnat fel information?
Citerat från silverfang:
Om du vill ge dig in i diskussioner så undrar man ju varför du inte besvarade mitt inlägg där jag påpekade att du lämnat fel information?
Vilken då?Citerat från bibby:
2. Testat Google nån gång?
Eftersom du inte svarade Anni på hennes fråga så får väl jag göra det i stället. 9W är flygplanskoden för Jet Airways och TG är flygbolagskoden för Thai Airways.Citerat från annl:
Du kanske kan vara snäll och förtydliga den frågan - vad menar du med TG och 9W?
1. Då kanske du inte ska ge dig in i diskussioner du inte begriper?Du kanske kan vara snäll och förtydliga den frågan - vad menar du med TG och 9W?
Citerat från bibby:
OK, så om nån frågar om hur det är på TG till BKK så svarar du med hur det är till USA med 9W, känns det rimligt?
OK, så om nån frågar om hur det är på TG till BKK så svarar du med hur det är till USA med 9W, känns det rimligt?
2. Testat Google nån gång?
Om du vill ge dig in i diskussioner så undrar man ju varför du inte besvarade mitt inlägg där jag påpekade att du lämnat fel information?
Att TG inte ägde några 343:or? Har jag ju redan svarat på.
Tack Silverfang för dina som alltid balanserade svar! Uppskattas! Och nu vet jag bättre!
Citerat från silverfang:
Om du vill ge dig in i diskussioner så undrar man ju varför du inte besvarade mitt inlägg där jag påpekade att du lämnat fel information?
Citerat från bibby:
2. Testat Google nån gång?
Eftersom du inte svarade Anni på hennes fråga så får väl jag göra det i stället. 9W är flygplanskoden för Jet Airways och TG är flygbolagskoden för Thai Airways.Citerat från annl:
Du kanske kan vara snäll och förtydliga den frågan - vad menar du med TG och 9W?
1. Då kanske du inte ska ge dig in i diskussioner du inte begriper?Du kanske kan vara snäll och förtydliga den frågan - vad menar du med TG och 9W?
Citerat från bibby:
OK, så om nån frågar om hur det är på TG till BKK så svarar du med hur det är till USA med 9W, känns det rimligt?
OK, så om nån frågar om hur det är på TG till BKK så svarar du med hur det är till USA med 9W, känns det rimligt?
2. Testat Google nån gång?
Om du vill ge dig in i diskussioner så undrar man ju varför du inte besvarade mitt inlägg där jag påpekade att du lämnat fel information?
Thai Airways har definitivt inga "343" (=A340-300), men de har däremot A340-500 och A340-600. Jag vill minnas de har kört med A340-500 till Oslo. Ang. deras 777-300ER så är det relativt nya maskiner, eller kanske rentav helt nya. De har ett halvt dussin 777-300ER inhyrda från Jet Airways och dessa maskiner är 5-6 år gamla men Thai håller på att ta leverans av splitternya 777-300ER som är inhyrda från BOC Aviation (dotterbolag till Bank of China). Totalt 12 maskiner som kommer att levereras de närmaste åren. Dessa kommer definitivt att trafikera ARN och CPH.
Citerat från bibby:
OK, jag vet inte vem som faktiskt äger planen, men de körde med 343 från OSL innan iaf.
Jo, om du ser på flightradar med vilket plan de åker till ARN ex.vis så kan man väl anta att de även åker tillbaka med det också, eller?
Okej, dags för lite fakta för den som är intresserad.OK, jag vet inte vem som faktiskt äger planen, men de körde med 343 från OSL innan iaf.
Jo, om du ser på flightradar med vilket plan de åker till ARN ex.vis så kan man väl anta att de även åker tillbaka med det också, eller?
1. Thai har aldrig trafikerat OSL med A340-300. Däremot med A 340-500. Stor skillnad
2. Ja du har ju rätt men varför sitta uppe mitt i natten och kolla efter Thais plan till Stockholm för att få reda på flygplanstyp när det är mycket enklare att helt enkelt kolla Thais hemsida långt innan man ska flyga eller amadeus.net?
Citerat från silverfang:
1. Thai har aldrig trafikerat OSL med A340-300. Däremot med A 340-500. Stor skillnad
2. Ja du har ju rätt men varför sitta uppe mitt i natten och kolla efter Thais plan till Stockholm för att få reda på flygplanstyp när det är mycket enklare att helt enkelt kolla Thais hemsida långt innan man ska flyga eller amadeus.net?
1. My bad.Citerat från bibby:
OK, jag vet inte vem som faktiskt äger planen, men de körde med 343 från OSL innan iaf.
Jo, om du ser på flightradar med vilket plan de åker till ARN ex.vis så kan man väl anta att de även åker tillbaka med det också, eller?
Okej, dags för lite fakta för den som är intresserad.OK, jag vet inte vem som faktiskt äger planen, men de körde med 343 från OSL innan iaf.
Jo, om du ser på flightradar med vilket plan de åker till ARN ex.vis så kan man väl anta att de även åker tillbaka med det också, eller?
1. Thai har aldrig trafikerat OSL med A340-300. Däremot med A 340-500. Stor skillnad
2. Ja du har ju rätt men varför sitta uppe mitt i natten och kolla efter Thais plan till Stockholm för att få reda på flygplanstyp när det är mycket enklare att helt enkelt kolla Thais hemsida långt innan man ska flyga eller amadeus.net?
2. Just därför att det kan hända att det ändrar plan. Annars inte givetvis, då verkar det ju nästan lite nördaktigt, eller? ;)
Gott att konstatera att det finns mönstermän här på RG - som dessutom besltter relevant kunskap!
Stort tack till er för all kunskap som ni så vänligt och generöst delar med er av!
Även vi "rookisar" på området kan lära oss något! Uppskattas - och det är väl precis det som är meningen med RG att vi ska lära av varandra! Life is good - som amerikanarna säger...
Stort tack till er för all kunskap som ni så vänligt och generöst delar med er av!
Även vi "rookisar" på området kan lära oss något! Uppskattas - och det är väl precis det som är meningen med RG att vi ska lära av varandra! Life is good - som amerikanarna säger...
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Håller helt med dig Brigitta!
Citerat från brigitta:
Jag tycker att denna diskution har spårat ur. Jag ville bara tala om att jag personligen tycker att Thai har blivit bättre. Nu verkar det bara vara några som munhugger med varandra. Låt oss på RG behålla en trevlig ton.
Jag tycker att denna diskution har spårat ur. Jag ville bara tala om att jag personligen tycker att Thai har blivit bättre. Nu verkar det bara vara några som munhugger med varandra. Låt oss på RG behålla en trevlig ton.
Hej,
Som ni ser har vi plockat bort några inlägg i diskussionen eftersom den, precis som ni skriver, tyvärr spårat ur lite i munhuggningar.
Om man vill kan man själv stänga en diskussion som man har startat genom att klicka på länken "Stäng diskussion" längst ner på sidan.
Vänliga hälsningar
Vi på Reseguidens Medlemssupport
Som ni ser har vi plockat bort några inlägg i diskussionen eftersom den, precis som ni skriver, tyvärr spårat ur lite i munhuggningar.
Om man vill kan man själv stänga en diskussion som man har startat genom att klicka på länken "Stäng diskussion" längst ner på sidan.
Vänliga hälsningar
Vi på Reseguidens Medlemssupport