Tänkte dra till australien i okt/nov någon annan?

17 aug. 2014 00:54
Visningar: 388
Hej! Jag är en 19årig tjej som nyss tagit studenten och har längtat efter att kunna resa iväg till australien ett tag nu. Inga av mina vänner är sugna på just Australien så tänkte se ifall någon här behöver en resekompis?
Brukar resa själv och även bott i London i 5 månader när jag va 17år helt själv men är ganska nervös över att bo i aust helt själv så hade vart kul om någon/några är sugna.
Är öppen för förslag där, jobba,resa runt, surfa, resa vidare osv... Hör av er om de låter som något för er! :))
Kram!
17 aug. 2014 17:47
Detta lät inte alls helt fel!
Jag är grymt sugen på att åka till australien men tyvärr delar inte mina vänner samma intresse!
Vad hade du tänkt lägga på resan (pengar)? :)
18 aug. 2014 21:00
hejhej! hur länge hade du tänkt stanna där? jag tänkte åka nu i oktober och resa runt i ca 2 månader! :)
18 aug. 2014 21:48
Hej! Jag är precis lika sugen på att dra till Australien som du, haft några vänner som varit intresserade men backat ur, fortfarande lika taggad på att åka men självklart nervös inför att göra en sån resa själv.
Hade du tänkt åka runt i Australien och se dig omkring eller stanna på ett och samma ställe? :)
21 aug. 2014 18:40
Hej!! Jag har också precis tagit studenten och letar efter någon/några att åka till Aus med! Liksom du så är jag ute efter att både jobba och resa runt på upptäcktsfärd! Hade varit riktigt kul att åka ihop med någon/några som har liknande planer!! Hör gärna av dig om du fortfarande är intresserad!:))
(Logga in för att se e-postadress)
21 aug. 2014 19:59
Hej! Jag är också sugen på hela Australien! Skulle vilja äventyra och upptäcka massa, men även kanske ta ett jobb på vägen :) ni får gärna höra av Er till mig om ni tycker det låter intressant! Är 22 år och bor utanför Göteborg :)

(Logga in för att se e-postadress)
23 aug. 2014 15:56
Hej! Jag tog också studenten i våras och är nu sugen på att dra iväg till Australien. Hade planer på att åka själv först, men det skulle vara riktigt kul (och mindre nervöst som du skrev) att åka ner med någon! Är du fortfarande intresserad av att hitta en resekompisar får du gärna höra av dig!
24 aug. 2014 17:04
Hej ! jag ska åka ner 17 november till Cairns och ta mig ner för Östkusten och jobba/ha det gött. inget planerat utan tar det som det kommer!
Första gången jag reser själv så hör av dig om du skall åka runt den tiden!

(Logga in för att se e-postadress)
15 sep. 2014 11:29
Jag är precis som du väldigt sugen på att åka iväg en längre tid till Australien. Jobba, uppleva, äventyra och helt enkelt göra så mycket och se så mycket som möjligt under perioden i Australien. Jag har även planer på att åka över till Nya Zeeland och möjligtvis avsluta i Kina eller Thailand. Jag söker också efter en eventuell respartner och tänkte att jag iallfall kunde skriva ett meddelande.

Jag är 19 år och kommer från helsigborg/Klippan. Tog studenten i våras och jobbat sen dess. Detta är min stora drömresa och velat detta i flera år.

Hör av dig om det verkar intressant :)
23 sep. 2014 15:24
Jag är väldigt sugen och taggad på samma saker som du verkar vara:) Risken är ju att jag är lite sent ute men ifall du/ni fortfarande söker någon att resa med får du/ni mer än gärna höra av er så kan vi prata mer:)

https://www.facebook.com/rebecka.wallgren.1 eller (Logga in för att se e-postadress)

Hoppas vi hörs! Kram