Tågluffa Europa Juli- Aug

8 juli 2012 10:45
Visningar: 205
Hej jag är 38 år trevlig kille söker reskompis. Jag hänger gärna på om någon ska tågluffa i Europa i sommar juli- augusti. Öppen för alla förslag
11 juli 2012 21:27
Hej,

Nu skrev du ju om tågluff men jag vill ändå tala om att om bilresa kan vara aktuellt så kommer jag åka mot Davos 23 el. 24 juli för 1 -2 veckors bortavarande.

//David
13 juli 2012 09:17
Hej, kan kanske vara ett alternativ, även om jag föredrar allmänna kommunikationer, men det är ju olika delar man ser. Var på vägen har du tänkt stanna?
Mvh
Tobias
13 juli 2012 19:17
Hej,
Det är en del frihet att kunna åka som man vill med bil tycker jag.

Jag har ingen exakt resrutt men några ställen som jag har funderat på.
Ingolstadt med Audimuseet
Maranello med Ferrarimuseet
Liechtenstein lite mer än att bara åka rätt igenom, det ska finnas fina slott.
Schwarzwald
Davos, Schweiz (jag ska springa 10km där den 28e)
Eutin, Schleswig-Holstein, Nordtyskland (på vägen hem, jag ska köpa med mig riktigt fin färsköl)
Någon passväg i Alperna hade jag också tänkt.

Sen brukar man alltid hitta massa skoj på vägen och inte hinna med allt som man har planerat.
Runt 500 - 600 mil tror jag är en realistisk bedömning av totala antalet mil.
Ca 15kr per mil ger 7500 - 9000 kr i bensin. Färjan går på knappt 2400 kr.

Jag är rätt så historieintresserad och tar gärna kort på vackra vyer och byggnader. Jag är öppen för förslag på resmål längs vägen, det är bara Davos och Eutin som är måsten. Jag har en del olika grova förslag till rutter på www.europaresa2012.jakobsson.me.uk om du är intresserad att titta. Där har jag mer tänkt på vad som blir en bra körsträcka än vad som finns längs vägen det kan vara bra att vara medveten om.

Hälsningar David