Tågluff Östeuropa

Av Linos
9 juni 2014 18:51
Visningar: 224
Jag har planerat att tågluffa i Östeuropa 30 dagar i juli.
Tanken från början att börja i Polen och sedan ta mig ner mot svarta havet, doppa fötterna och sen styra genom central Europa hem.
Lätt! tänkte jag, innan jag kollade på kartan och insåg att Europa ändå är rätt stort och att jag inte vill sitta alla mina 30 resdagar och skaka på ett gammalt svettigt tåg.

Vet inte om jag har tagit mig vatten över huvudet när jag prickade i alla länder och städer jag tänkte att jag skulle hinna med. Kanske någon gammal tågluffare här som kan säga om det finns någon slags realism i min plan eller om det bara är helt jävla befängt tänkt.

Hade tänkt börja med att antingen ta flyget till Warszawa eller båt till Gdansk och sedan tåga vidare till Warszawa. Hänga i Warszawa några dagar och sedan kicka igång interrailkortet därifrån. Sen hade jag tänkt Krakow - Wien - Bratislava - Budapest - Bukarest och Constanta.
Det kommer säkert bli flera småstopp på vägen och kanske utesluter någon större stad och hänger någon annan stans men på den vägen ungefär på den vägen har jag tänkt
Sen så måste jag ju hem på något vis och då hade jag tänkt att styra mot Kroatien och därefter via central Europa mot Köpenhamn. Men det känns bara mer och mer orealistisk ju mer jag tänker på vad jag ska hinna med att göra på dessa dagar :(

Vad säger ni gamla luffare? kan det funka?

xoxox
Av Dirgis
14 juli 2014 20:32
Optimist. Koncentrera dig på forna Östeuropa. Det är fullt tillräckligt.