Stämplar i pass

7 mars 2016 19:11
Visningar: 945
Har nyligen varit i USA och har lite planer på att inom kort resa till Dubai. Är det någon som vet om ev stämplar i passet är något hinder för att få resa till Förenade Arabemiraten (Dubai)? Har läst om att stämplar från Israel inte är önskvärt!?
Tacksam för svar!
Av Bibby
7 mars 2016 19:25
Inga problem, åk du.
Av Evoline
7 mars 2016 20:49
Inga problem, var i USA i somras och kom hem från Dubai förra veckan.
7 mars 2016 21:08
Hej. Det beror kanske på om Donald Trump blir president, då vet man ju inte vad som händer i världen ...
Skämt åsido, det har inte varit nåt problem för mig iaf. Tänk bara på om du själv vill åka över till Oman, då får du en utstämpel från Förenade Arabemiraten, och måste då för att komma in igen visa upp en stämpel för in och utresa från Oman.
/Jens
8 mars 2016 20:04
Inga problem med amerikanska stämplar, men israeliska stämplar godkänns icke. Dock kan det hända att de inte kollar så noggrant, men jag har sett flera som blivit stoppade p.g.a. israeliska stämplar, eller p.g.a. dubbelt medborgarskap (varav det ena var israeliskt). Just i UAE har jag inte hört det personligen, men i andra arabiska länder kan man också bli utfrågad om man råkar ha ett judiskt namn, har hänt mig själv trots att mitt namn är väldigt internationellt och idag inte direkt förknippas med Israel...