Solnedgång

5 mars 2008 22:43
Visningar: 867
var kan jag se solen gå ner i havet och försvinna?
5 mars 2008 22:50
Konstig fråga... Vid varenda västkust i hela världen skulle jag svara (så länge det inte är en molntäckt himmel). Eller ligger det mer i frågan som jag inte förstår? Solen går ju ner i havet och försvinner överallt varje kväll...
5 mars 2008 22:51
Sveriges framsida naturligtvis, där går alltid solen ner och försvinner i havet
6 mars 2008 10:39
Jag rekommenderar Beachcomber Island på Fiji. Det tåras i ögonen så vackert är det.
6 mars 2008 10:41
Solnedgångarna i OiaSantorini beses av tusentals människor. Men när vi var där, försvann solen i disiga moln. Så har jag sett mycket fina solnedgångar på Naxos, när vi bodde på hotell Galaxy. Det gäller ju att ha havsutsikt. Även när vi bodde på Kreta i Agia Marina på hotell Relax 2, fick vi se underbara solnedgångar.

Gilla
Av Ronnyk
6 mars 2008 10:53
Hej på Alona beach Pang lao filippinerna kan man se både sol uppgång o solnedgång på samma strand,
Av Veiken
6 mars 2008 17:08
Att se solen försvinna när man sitter på en kobbe i Bohuslän, slår det mesta av alla solnedgångar jag har sett runt om i världen.
Av Fozzie
6 mars 2008 17:56
Håller med Gullsing! Världsklass på solnegångarna i Oia på Santorini!

Fozzie
9 mars 2008 21:45
Key West, Florida har vackra solnedgångar med en hel del spektakel om eldslukare, jonglörer m.m. Annars Barbados har också solnedgång. Conil de la Frontera Spanien, vackra solnedgångar i havet. Ja, det finns massor av platser.
Av Veiken
9 mars 2008 21:49
Jag tror att om dom yttre förutsättningarna är de rätta, så är en solnedgång vacker var du än befinner dig i världen, speciellt då vid vatten!
Av Zappe50
10 mars 2008 01:17
En plats som är berömd för sina vackra solnedgångar här i Brasilien, är "Jacares Beach" som ligger i João Pessoa/Cabedelo ca. 28 mil söder om Natal. Denna plats är berömd för en annan sevärdhet också, och det är att 5 dagar i veckan kommer en kanot förbi retaurangerna vid floden i skymningen. Och medans solen går ner, spelar en indian Ravells Bolero på saxofon ! Högtalarförstärkt naturligtvis så att alla kan höra. Denna man har snart haft samma uppträdande i 3000 kvällar ! Finns med i Guinnes rekordbok ! Jag kan garantera att detta skådespel slår det mesta !
10 mars 2008 10:30
Citerat från travellover:
Solnedgången i Agia Marina på Kreta är vacker =)
Jag håller med Frostanna. När vi bodde i Agia Marina på hotell Relax, hade vi en underbar utsikt och mycket vackra solnedgångar.

Oj då! Det hade jag ju redan skrivit.

Gilla
Av Maria
10 mars 2008 12:15
Om du skulle vilja se solen gå upp också ;-) kan jag rekommendera soluppgången över Mount Bromo i Indonesien. Man vandrar upp i bergen, som ligger på ungefär 3000 m. och ser solen gå upp över vulkanlandskapet... otroligt vackert och speciellt!