Söker reskompis asien feb-jul 2013!

4 okt. 2012 20:46
Visningar: 227
Hej!

Asien har länge varit min dröm, och har planer på att åka iväg i februari. Hade reskompis som nu verkar vilja dra sig ur så därför slänger jag upp detta inlägg. Jag har planer på att starta resan i indien, för att ta sig ner och avsluta med filippinerna. Där emellan vill jag gärna besöka thailand, vietnam, singapore, malaysia och bali. Har en total budget på 55.000 kr, inkluderat flyg, vaccin och transport mellan länderna. Vilket resulterar i mat och boende och diverse andra aktiviteter för 6000kr/månad. Har räknat med att bo helt ok för de pengarna, inget extravagant dock. Älskar att resa, en långresa har länge varit min dröm, besökte filippinerna för två år sedan vilket var landet som gjorde att jag förälskade mig i asien och beslutade mig för att se mer. Är inte omöjlig vad det gäller att ändra rutt osv, så kom gärna med egna förslag om detta låter intressant!?

Jobbar till vardags som frisör, men extraknäcker även som servitris och bartender. Är som person glad och positiv, social och charmig. Älskar äventyr, och tar dagarna som de kommer, vilket även är planen i utlandet!

Väntar ivrigt på svar från någon/några som har samma passion för asien som jag!

Ha de gött:)
Av Markus_
23 jan. 2013 22:28
Hej Therese
Dina resplaner låter ju intressant!
Sj ska jag flyga till Bangkok i början av mars och sedan drar vidare till bl a Malaysia, Filipinerna, Laos och Vietnam.
Kanske har du till denna tidpunkten redan varit i Indien och vi möts i ett av alla länder.
Mvh Markus
23 jan. 2013 22:46
Tjenare Markus! Har hittat en reskompis nu och resan är spikad och klar. Det bär iväg till Indien 26feb, reser runt där en månad. Sedan vidare till thailand,laos,vietnam,kambodja,malaysia,singapore och till sist tågluffa genom indonesien till bali. Känns fantastiskt!.Tycker absolut vi kan hålla kontakten och ses en sväng om vi befinner oss på samma ställe vid samma tidpunkt. Ha det gött!
Av Markus_
28 mars 2013 18:42
hej på dig igen
nästa vecka drar jag till singapore sedan vidare till filippinerna, vart är du?
mvh markus
Av Micke_b
29 mars 2013 11:50
Tjena!

Jag kommer att vara på Filippinerna v50-52 2013.
Var även där v48-50 2012. Någon annan som är intresserad av att mötas upp en sväng?

Micke