Säker transport?

Av Bracke
15 nov. 2014 15:00
Visningar: 510
Hej!
I januari åker jag och mina föräldrar till playa del Carmen. Vi åker charter men jag upptäckte ju såklart isla holbox. Dit går det inga utflykter och det är ju rätt långt att åka dit bara för en dag. Jag tänkte om vi skulle boka två nätter på holbox i slutet av resan.
Men hur tar vi oss dit på enklaste sättet? Är bussarna säkra? Har hört en massa om rån och sånt, men kanske inte är så vanligt som det låter?

(Om nån har tips på bra och billigt boende på holbox så mottages det tacksamt)
17 nov. 2014 07:53
Jag har inte varit på ön, men har åkt massa buss i Mexico. Både locala stadsbussar och långresebussar är bra och säkra. Jag blev själv förvånad över hur bra bussar och förbindelser de hade i Mexico.

Det enda jag vet för att vara till hjälpa annars är att du ska ta dig till Chiquila från Cancun, men finns säker från Playa också.
Av Mokan64
9 dec. 2014 22:26
Hej !!! Jag och min sambo har varit på Isla de Holbox . Det är en fantastisk ö att vara på. Finns inga bilar,det som mest rullar på " gatorna " är golfbilar . Trevligt folk och gästvänliga. Det finns en hel del restauranger och butiker där. Vi har inte råkat ut för rån på Ön. Du kan hyra golfbilar,cyklar bl. a för att se en hel del av ön.
Vi åkte buss dit och sen färja över. Men vi hade bokat det hemifrån..
Nu vet jag inte om du åker charter , men jag tror att frågar du på ett resebolag så får du säkert tips hur du ska göra för att ta dej dit.
Ett alternativ att ta sej över dit är med flyg . Ett tips kolla på ... http://www.holboxisland.com/

Vi ska dit igen till våren . Vi ska bo på Hotel Arena .
Du kan även kolla in p Fritidsresor hemsid om en film från denna ö.
/ Lycka till