Safari i april?

Av Coronet
3 juni 2023 09:19
Visningar: 70
I april nästa år fyller jag 60 och vill fira det med att åka tillsammans med sambon på safari samt sol och bad. Jag hade tänkt mig Tanzania och Zanzibar men inser nu att safari i Tanzania i april inte är så lyckat eftersom det är regnperiod då. Tydligen är Sydafrika ett bättre val och nu vill jag gärna ha er hjälp! Det finns så vansinnig mycket att välja på ... Jag vill vara på safari i fyra nätter för att sedan tillbringa en vecka någonstans med sol och bad. Det måste finnas något mer att göra än att bara sola och bada, vi vill inte ligga på stranden hela dagarna. Vi har varit på Zanzibar tidigare så vi ser gärna något annat. Jag brukar boka våra resor själv men har kollat runt lite på olika arrangörer och prismässigt verkar det skilja rätt mycket. Är det någon som varit på safari i april och har några goda råd?
16 juni 2023 13:39
Hej!

Vi var inte på safari i april men i september 2018. Vi var då i Tanzania och avslutade med Zanzibar. Jag kan varmt rekommendera vår safari guide. Hans företag heter Brown Parrot Safari Tanzania och jag kopplar mer än gärna ihop er så kan ni höra er för med honom om just april månad. Hans priser är otroligt humana om man jämför med alla andra stora safariarrangörer som finns i landet.
Av Coronet
18 juni 2023 11:10
Citerat från Ayunggyan:
Hej!

Vi var inte på safari i april men i september 2018. Vi var då i Tanzania och avslutade med Zanzibar. Jag kan varmt rekommendera vår safari guide. Hans företag heter Brown Parrot Safari Tanzania och jag kopplar mer än gärna ihop er så kan ni höra er för med honom om just april månad. Hans priser är otroligt humana om man jämför med alla andra stora safariarrangörer som finns i landet.
Tack för ditt svar men det verkar som att april inte är någon bra månad vare sig för att besöka Tanzania eller Zanzibar utan vi får söka oss någon annanstans.
28 juni 2023 19:34
Citerat från Ayunggyan:
Hej!

Vi var inte på safari i april men i september 2018. Vi var då i Tanzania och avslutade med Zanzibar. Jag kan varmt rekommendera vår safari guide. Hans företag heter Brown Parrot Safari Tanzania och jag kopplar mer än gärna ihop er så kan ni höra er för med honom om just april månad. Hans priser är otroligt humana om man jämför med alla andra stora safariarrangörer som finns i landet.
Jag tar gärna kontaktuppgifter! Ska dit i februari är det tänkt :)
Av Coronet
28 juni 2023 22:06
Citerat från Fylke74:
Kanske Sri Lanka i kombination med Maldiverna kan vara något.
Ja nu lutar det åt Sri Lanka, jag har haft det på min lista i många år och nu kanske det blir av!
9 aug. 2023 14:08
Citerat från Steffokeffo:
Citerat från Ayunggyan:
Hej!

Vi var inte på safari i april men i september 2018. Vi var då i Tanzania och avslutade med Zanzibar. Jag kan varmt rekommendera vår safari guide. Hans företag heter Brown Parrot Safari Tanzania och jag kopplar mer än gärna ihop er så kan ni höra er för med honom om just april månad. Hans priser är otroligt humana om man jämför med alla andra stora safariarrangörer som finns i landet.
Jag tar gärna kontaktuppgifter! Ska dit i februari är det tänkt :)
Hej!

Ledsen för sent svar. Jag såg ditt meddelande precis. Företaget heter Brown Parrot Safari. Kontaktuppgifter är till Amani som är ägare +255 755 652 097. Du kan skriva till honom på Whatsapp eller Facebook eller mejla. Mejl finns nog på deras hemsida.