Rügen

Av Lilli71
11 jan. 2008 15:36
Visningar: 11097
Hej!
Jag undrar om det finns någon som vill dela med sig av sina erfarenheter av Rügen. Vi har tänkt åka dit i sommar med våra två barn, 4 och 6 år och har hittat ett badhotell som man kan boka via Sembo (IFA Ferienpark Rügen). Efter förra sommarens regn vill vi garantera att det finns roliga aktiviteter för barnen även vid dåligt väder... Det vore särskilt roligt att höra från någon som har bott där, men jag tar tacksamt emot alla slags tips och erfarenheter!!! Mvh Linnea
12 jan. 2008 11:46
Hej på Er !
Har varit på en underbar semester för några år sedan på Rugen.Men vi bodde på Sarcon Residenz Seepark,mycket bra.
Det är säkert jättebra på IFA också, har bodd på doms residens på andra orter.
Kolla och gemför gärna prisar på www.stenaline.se
Om ni vill titta på dom egna hemsidor,gå in på www.ifa-ruegen.de www.sarcon.de/ferieparks
Kolla även vilka prisar dom tar ut ,om ni bokar direkt genom dom(kan kanskje löna sig).
Här är en bra hemsida www.ruegen.de här finns massor av andra bo-alternativ m.m.
Rugen är ett eftertraktad resmål under juli+august,så om ni har tenkt resa då ,boka tidligt (det är jo den dyraste perioden också).
Rugen har fantastiske stränder,sevärdt Koloss von Prora(Hitler byggde denna till rekrationshem ,till sina soldater under kriget,finns mycket att se).De berömda vita klippor,högst uppe på toppen Köningsstuhl fantastisk utsikt(jag tror att det även går båt-turar hit).
Småortene Sellin och Baabe är mycke värda ett besök.
Reseglad.
Av Lilli71
13 jan. 2008 08:21
Tack för bra tips. Du har gett oss lite att tänka på! Det andra hotell som du nämner verkar också vara ett bra alternativ, även om jag inte hittar lika mycket info om det som om IFA. Framför allt hittar jag bara information på tyska, som jag tyvärr inte själv förstår så mycket av, det är tur att min man talar tyska! Vet du om det finns barnpool/vattenrutschkanor även på Sarcon Residenz Seepark?
13 jan. 2008 17:19
Badlandskapet Inselparadis ligger alldeles intill Residenz Seepark.
Om du går in på www.seepark-sellin.de får du lite mera info.även på svenska,men det är bara på den tyska sidan det finns bildgallaria.
Gå även in på www.inselparadies.de så kan ni se på badlandet.
Vi tyckte detta var ett supert boende,själva lilla byen sellin är också mycke trevlig.
Hoppas detta hjälper er lite.
Reseglad.
Av Lilli71
16 jan. 2008 13:07
Tack för all hjälp och alla råd! Vi bestämde oss till slut för IFA Ferienpark p.g.a. den direkta närheten till stranden. Vi valde till slut att boka via Stena Line, eftersom de hade ett förmånligare pris som också inkluderade de färjeturer som vi önskade. Det fanns dessutom bara en 4-personerslägenhet kvar, så vi fick handla snabbt! Jag och min familj ser verkligen fram emot sommarens äventyr! Förra årets semester på Bornholm blev en hit och det här känns som att det kan bli ännu bättre!!!Mvh Linnea