Restips i höst?

Av Diveby
15 aug. 2007 15:29 (redigerad)
Visningar: 1460
Jag har tänkt att ge min sambo på en resa i födelsedagspresent.. Behöver lite tips på ställen att åka till i sept/okt. Kraven är väl att resan inte ska gå på så mycket pengar, max ungefär 3500p/p. Något riktigt turistställe är vi inte heller intresserade av. Gärna lite värme, men inte nödvändigtvis bad.

Kom gärna med förslag :)
16 aug. 2007 06:46
Knepigt, det där...varmt, i oktober, men får inte kosta....
Som aquaholic tänker jag på Budapest. Alla badhus med sina mineralrika varma källor. Vädret kan vara bra för utomhusaktiviter också, även om det kan bli helt fel också med tanke på att det är höst där då.
Samma med Barcelona. För sent på året för att få varmt. Och där finns inga badhus att kura i.

Tyvärr, jag hade inte bättre förslag att komma med under de här förutsättningarna.
16 aug. 2007 18:53
Hej!
Jag vill rekomandera att resa till Costa Brava,Spanien.Det är en fantastisk fin kuststräcka,nog den vackraste i hela Spania.
Platja d Aro är en jättemysig by,precis vid havet,här är väldigt mycke turister i högsäsong,men hösten och våren är jättebra tid att åka hit.
Specielt på hösten,då är havet fortfarande skönt att bada i,fins fantastiska småvikar,lång,lång sandstränder.En idyll ! I själva byen Platja d Aro bor veldigt många fastboende spanjoler,så den dör aldrig ut.Var här senast i april,har ferierad här i ca.10 år då på olika årstider.Firade min 50-årsdag här med många i familjen.Om ni vill bo supertbra titta på www.ciutatdepalol.com dessa har båda hotel-rum+lägenheter.Internet-tillgång.Om du besöker min sida finns det lite bilder från recidencet och omg.Vill också nämna om du vill kosta på din kära något alldeles extra skall ni åka upp till Peralada inte långt från Figueres ca.ca.7-8-mil från Platja d Aro.Här finns ett vin-spa något mycke annorlunda spa enn vad jag har besökt förut.Man kan bo här-spela golf-vinprovning på Castilloperalada.Gå in på doms hemmsida och titta du blir förvånad www.golfperalada.com ,även på www.grupperalada.com )Förstnämda länkar till denna add.)
Om du är snabb finns flyg att boka med ryanair till Gerona/Barcelona till mycke bra priser,från Girona till Platja d Aro ca.3-4-mil.Om ni inte vill hyra bil går det att beställa airportshuttle,till hyfsade priser,prov på www.shuttledirect.com el på www.girona-airport.net om inte prova söka på google.Det går även ganska billiga flyg med SAS och Steerling till Barcelona.Ca 10-mil till Platja d Aro.Bussar går från Barcelona citty till Platja d Aro.Jag tror säkert att ni får bra väder och hyfsade värme här,var här i nov 2006,och vi hadde mellan 22-26+,men det kan jo variera från år till år.Om du väljer att åka hit,hör gärna av dig så får du många bra tips.
Lycka till,kram från Reseglad
26 aug. 2007 09:23
Svenska fjällen är aldrig fel. I september är det otroliga färger.