Reskompis till Norge!

15 okt. 2011 13:13
Visningar: 357
Hallå hallå!

Jag har länge funderat på att dra till Norge och jobba ihop lite pengar och nu börjar jag bli trött på att skjuta fram det så jag har tänkt mig att dra dit i början eller mitten av november!
Nu e det ju såhär att det kanske e lite roligare om man har någon att göra det med? Jag hade tänkt mig att åka dit till OSLO då över en dag eller två och gå runt och ge ut CV, då jag hört att det är det bästa sättet för att få jobb! Jag har även sökt lite jobb hemifrån. Så är det någon som har typ samma tankar som mig så får ni mer än gärna höra av er! !
Ha det grymt! (:
Av Wulfric
15 okt. 2011 21:07
Det var några år sen nu, men då hörde jag iaf att man helst ska bo vid gränsen i Sverige och jobba i Norge. Om man vill tjäna ännu mera pengar dvs, hehe.
16 okt. 2011 00:34
Hej! Bor i Norge, (Hordaland) nu och har ett litet tips! Gå in på finn.no o försök o hitta ett rum i delad lägenhet eller egen lägenhet. På Finn. no hittar du även massa jobb. Om du har låga krav är de absolut inga problem, ta i stort sätt första bästa och forsätt sök medans du är där o jobbar. Om du väntar på o få ett bra jobb är det mycket svårare att faktiskt komma i väg. Du ska också tänka på att om du får första bästa jobb kan du ansöka om D nummer (norskt personnummer) så att när du fått de kan fixa norskt bankkonto. När du väl har fått D nummer och har alla papper kvar är du mer eftertraktad till andra bättre jobb. Du har även nav.no och academicwork.no o kolla på. Lycka till!!
8 dec. 2011 17:12
Hej! Har samma tankar som du och skulle vilja ge mig iväg till Norge och jobba, vart i norge har du isf tänkt dig? Kanske har du redan åkt, men om inte så är jag sugen på att följa med, då det både är lättare och roligare att åka tillsammans! Har sökt en del jobb via nätet, men tror som du att det är lättare att söka jobb och bostad på plats!

Ha det bra!
Av Traceyf
16 dec. 2011 15:27
Citerat från egustavsson:
Hej! Har samma tankar som du och skulle vilja ge mig iväg till Norge och jobba, vart i norge har du isf tänkt dig? Kanske har du redan åkt, men om inte så är jag sugen på att följa med, då det både är lättare och roligare att åka tillsammans! Har sökt en del jobb via nätet, men tror som du att det är lättare att söka jobb och bostad på plats!

Ha det bra!
Hej Egustavsson! om du fortfarande är intresserad av att åka och jobba i norge så skulle det vara kul om du ville höra av dig eftersom jag är inne på samma spår! Jag funderar på att jobba i oslo eftersom det verkar vara lättast att få jobb där. jag har inte sökt nått än men känns som om det är smartast att hitta nånstans att bo först och roligare vore det om man hade nån med sig! så varför inte du?

jag är en rolig och trevligt tjej som fyller 2+ nu i sommar, och vill nu söka spänningen och jobben i norge för en kort period. så är du intresserad kan du höra av dig på min facebook : Tracey Feibicke eller min mail: (Logga in för att se e-postadress)