Reskompis till hösten 2017

Av Eliinb
28 mars 2017 10:13
Visningar: 452
Jag har planer på att släppa tryggheten här hemma och bege mig ut på mitt livs äventyr. Tyvärr så är mina vänner upptagna på annat håll eller så har dem redan gjort sin resa. Så jag söker nu någon som kan tänka sig att resa ner till Australien (Sydney) med mig i början av september. Mina tankar med resan är jobba, festa, surfa och dyka. Är det så att du kanske bara vill ner en sväng eller har andra planer senare så gör det mig inget, kan vara skönt att anlända med någon bara och ha sällskap ett tag av sin resa.
Av Moai
28 mars 2017 11:35
Hej!
Vad kul med någon som tänker i samma banor som jag! Har varit i Australien förut och planerar nu att flytta ner i september. :) Drömmer om att leva ett "vardagsliv" i Sydney, Melbourne eller Brisbane men med möjlighet att surfa, festa och njuta av värmen! Hade varit så sjukt mycket roligare (och mindre läskigt) att göra det tillsammans med någon likasinnad. Vill du stanna i Sydney ett helt år eller resa runt? :)
28 mars 2017 20:13
Åh, jag har tänkt precis som er tjejer! Har också tänkt att flytta till Australien efter sommaren och letar efter någon/några man kanske kan hyra en lägenhet med tillsammans? Jag är inte nån backpacker tjej direkt men älskar äventyr och göra spontana saker. Men jag vill liksom skaffa mig ett liv där med jobb och lägenhet och kunna hänga på stranden varje dag, träffa nytt folk och festa såklart!
Ni får gärna lägga till mig på FB om ni vill ☺ Karolina Sandaeus
Av Eliinb
28 mars 2017 22:13
Citerat från Moai:
Hej!
Vad kul med någon som tänker i samma banor som jag! Har varit i Australien förut och planerar nu att flytta ner i september. :) Drömmer om att leva ett "vardagsliv" i Sydney, Melbourne eller Brisbane men med möjlighet att surfa, festa och njuta av värmen! Hade varit så sjukt mycket roligare (och mindre läskigt) att göra det tillsammans med någon likasinnad. Vill du stanna i Sydney ett helt år eller resa runt? :)
Jag har tänkt ha sydney som bas åtminstone i början men är inte främmande mot att resa runt lite eller flytta på mig . Vill se och uppleva saker liksom. :)
Av Eliinb
28 mars 2017 22:14
Citerat från Karolinasandaeus:
Åh, jag har tänkt precis som er tjejer! Har också tänkt att flytta till Australien efter sommaren och letar efter någon/några man kanske kan hyra en lägenhet med tillsammans? Jag är inte nån backpacker tjej direkt men älskar äventyr och göra spontana saker. Men jag vill liksom skaffa mig ett liv där med jobb och lägenhet och kunna hänga på stranden varje dag, träffa nytt folk och festa såklart!
Ni får gärna lägga till mig på FB om ni vill ☺ Karolina Sandaeus
Hej! Det är exakt något sådant jag tänker mig. Med hyra lägenhet och jobb. Jag lägger till dig på facebook. ☺
30 mars 2017 14:59
Hej!
Jag har tänkt samma sak! Har just varit ute och backpackat i Asien men känner att jag vill ''stadga'' mig lite mer och helst i Aussie! Skaffa ett jobb/lägenhet någonstans,men ändå kunna resa runt och se fler städer där! Annars om mig så är jag en glad o sprallig tjej som är väldigt öppen för saker. Tänker mig mycket strandhäng, surf, fest, chillkvällar, aktiviteter u name it!
Adda mig på fb om det lät intressant. - Rebecka Rosqvist
Av Moai
30 mars 2017 16:06
Vad kul att vi är flera som tänker likadant :) Om ni vill så lägg till mig på fb: Moa Isaksson
5 apr. 2017 20:34
Hej! Samma sak här, letar bara efter roliga tjejer att dra med.. Fb : Elina Söderberg
Av Annahr
15 maj 2017 22:16
Heej! Har också tänkt samma sak som er, och vill heller inte åka dit ensam. Skulle vara kul att hitta ett skönt gäng att dra med :) Lägg till mig på Facebook så kan vi prata vidare där, Anna Högberg Rånnfelt heter jag där! :)
21 maj 2017 17:35
Hej va kul att det verkar va så många som är sugna på Australien till hösten om någon är intresserad av o flytta till melbourne så hör gärna av er Nathalie Melander på fb :)
21 maj 2017 18:12
Citerat från Moai:
Hej!
Vad kul med någon som tänker i samma banor som jag! Har varit i Australien förut och planerar nu att flytta ner i september. :) Drömmer om att leva ett "vardagsliv" i Sydney, Melbourne eller Brisbane men med möjlighet att surfa, festa och njuta av värmen! Hade varit så sjukt mycket roligare (och mindre läskigt) att göra det tillsammans med någon likasinnad. Vill du stanna i Sydney ett helt år eller resa runt? :)
Tänker i samma banor men inne på Melbourne som bas då jag blev helt förälskad i staden sist jag va nere skulle du vilja åka ner tillsammans o hyra lägenhet o så så är det bara att höra av dig.
Nathalie Melander på fb :)
21 maj 2017 19:48
Hej alla!! Har också haft tankar på att lämna tryggheten här hemma och är så sugen på Australien till hlsten. Hade varit superkul att åka ihop med någon :)
Och Bali hade varit sjukt nice att börja med, varit där en gång tidigare och det är grymt! Skriv gärna till mig på Facebook Lisa wennberg :)
7 juni 2017 13:36
haha gud är inne I exakt samma banor som er. Inte rikigt sugen på backpacking kanske men absolut mer en vardag med fest, uteserveringar, god mat och testa på att surfa! flexibel när det gäller vart :) Tessapohjanen på fb
Av Ebbsanr
7 juni 2017 21:31
Även jag är inne på samma banor som er. Vill gärna åka någon gång i september/oktober, med start i Sydney alternativt Melbourne. Jag älskar bl.a att träffa människor, festa, utforska och leva life.
Av Eliinb
7 juni 2017 22:38
Citerat från Ebbsanr:
Även jag är inne på samma banor som er. Vill gärna åka någon gång i september/oktober, med start i Sydney alternativt Melbourne. Jag älskar bl.a att träffa människor, festa, utforska och leva life.
Hej! Vad roligt!! Jag tänkte börja i Sydney med start av början av september. Kan ju vara skoj att mötas upp om man inte reser dit tillsammans. :)