Reskompis till Australien hösten 2015

Av Iiidu
13 apr. 2015 20:17
Visningar: 267
Hej jag heter Ida och är en lättsam och livfull tjej på 19 år från Stockholm. Älskar att resa och upplevt nya saker, lära mig massor och se mig omkring i världens alla hörn! Se annorlunda kultur och historia.

Jag vill hitta en kompis att resa med då alla mina vänner prioriterar och drömmer om helt andra grejer än resa och backpacking. Vill resa till Australien, Nya Zeeland och papua ny guinea i ungefär 3 månader på hösten, men jag är flexibel! Finns det någon som har liknande planer och behöver en kompis? :)
15 apr. 2015 13:49
Hej! Jag har också liknande planer som dig! Vill främst till Australien och spendera mest tid där för att se och uppleva så mycket som möjligt, sen har jag tänkt att resa runt lite i nya Zeeland också. Kan även tänka mig bali/fiji eller något liknande om det finns pengar kvar!

Har du tänkt att jobba eller vill du främst resa och när hade du tänkt åka? :)
Av Iiidu
15 apr. 2015 14:19
Hej Josefine! Oh vad kul att höra, jaa jag vill verkligen se Australien och nya Zeeland så dom är mina största mål! Jag har tänkt att bara resa och troligen backpacka runt, om pengarna tar slut så blir de ju såklart att jobba lite men försöker satsa på att resa runt mest. Jag har inte bestämt än när jag ska åka men det blir på hösten troligtvis beroende på vad man planerar tillsammans med den man åker med. Vi kan ju prata mer på Facebook om det lm du vill? :)
15 apr. 2015 15:54
Låter precis som vi har samma planer! Ja gärna, heter josefine almqvist där (har en svartvit profilbild och är från mörbylånga /öland om det hjälper) :)
22 apr. 2015 07:27
Hej!! Jag har också drömmar om att resa till hösten och mina resplaner liknar era! Jag har aldrig varit i Australien eller nya Zeeland, men har alltid velat åka dit. Resa och uppleva nya saker är det bästa som finns!
30 apr. 2015 10:19
Hej! Söker också resesällskap då mina kompisar, som många andras har helt andra prioriteringar och mål än att resa. Jag är sugen på Australien, nya z och andra fantastiska varma platser med mkt sol och bad. Jag är främst ute efter att resa runt men har inte största budgeten så jag kan absolut tänka mig att ströjobba en del för att få mer cash till reskassan :)
Av Molle91
3 maj 2015 19:31
Tjena på er! Jag har oxå tänkt å dra till Australien och Nya Zeeland. Åker förmodligen i oktober men inget är ristat i sten😉 söker reskompis/ar då mina kära vänner här hemma pluggar, vill ha barn, skaffar hus å tja jag är inte riktigt i dom planerna än 😉 min tanke är att backpacka för å spara slantarna till roliga grejer som bungy å lära mig surfa mm. Gillar å va utomhus å röra på mig å se/uppleva det mesta som går😊 hör gärna av er om de verkar intressant så man kan snacka, ev mötas innan så man funkar å resa ihop. Göttmos på er! 😃
4 maj 2015 09:44
Hej Ida!! läste ditt inlägg och ja söker också en resekompis :D alla mina vänner skaffar pojkvän eller reser till ställen som inte alls lockar mig. Jag vill ha värme, tropiskt klimat och se världen! Aussie har alltid varit högst upp på min lista. Jag är väldigt spontan och lättsam, älskar att träffa nya människor och ha kul :) om du inte hittat nån än kanske vi kan höras på facebook? :)