Reskompis till Australien, Fiji, Hawaii och USA

Av Sofiagr
16 juli 2018 13:50
Visningar: 243
Hej! Jag heter Sofia och är 19 snart 20 ;) från Stockholm.
Min drömresa går till Australien, Fiji, Nya Zeeland, Hawaii och lite större städer i USA, typ LA och New York innan flyget går hem till Sverige igen.

Många av mina vänner har haft så otroligt underbara resor till Asien där de backpackat, men jag är mer sugen på att uppleva Australien och alla de platser jag nämnde ovan ordentligt^.
Tänkte göra som de flesta: utforska, sola, bada, kolla sevärdigheter,festa, kanske lära mig surfa eller snorkla, testa på yoga eller liknande. Stanna till i Sydney och på fraser island t.ex.
Jag är egentligen mest sugen på att komma iväg uppleva nya platser och kulturer!! Och letar efter någon som tänker likadant att hålla mig sällskap haha ;)

Mitt "mål" har varit att resa vid december18 ungefär och vara borta ett tag, 3 månader eller mer.
Har inget bokat än och absolut öppen för förslag eller annat, vill som sagt bara komma iväg och ha någon att resa med!

Går du i samma banor som jag så får du/ni väldigt gärna höra av dig/er,
skriv ett meddelande här på reseguiden så svarar jag absolut!!
Kram/ Sofia
23 juli 2018 14:08
Jag är väldigt sugen på Australiens östkust i 2 månader, men är din tanke USA på de 3 månaderna? Annars hade vi ju kunnat ordna ihop något :)
Av Sofiagr
23 juli 2018 15:17
Min tanke är väl egentligen att se både Australien, Nya Zeeland och Fiji någon månad eller två pch sedan dra vidare till Hawaii och USA och vara där någon månad, alltså inte helt bestämt men vill hinna med båda ’kontinenterna’ utan att stressa om du förstår vad jag menar ;)

Har inte något bestämt än men absolut om du vill resa i Australien tillsammans och följa med sedan också såklart! Hör gärna av dig! Bara skriva ett meddelande här på resguiden om du är intresserad :)
28 juli 2018 08:29
hej :)
Det känns som vi har lite liknande planer..
Jag ska ut i januari så om inte annat hade vi kunnat mötas upp. Vad sägs som Coachella i USA i början av april?
Kolla min profil för att läsa hela min beskrivning. min instagram är @alicialundgrens ifall du är nyfiken! :)
2 aug. 2018 13:40
Hej! Åhh jag är sugen på något liknande! Är du fortfarande sugen så skriv till mig på instagram; viktoriabohman
2 aug. 2018 16:52
Hej!! Jag är också sugen på detta! Skriv till mig så kan vi prata mer om det!!