Reskompis Australien/Asien till hösten!

30 maj 2016 02:05
Visningar: 43
Hej alla fina!

Nu är det tredje gången (!) jag startar en diskussion här för att söka efter reskompisar inför en planerad Australienresa.
På grund av olika omständigheter så har resan ännu inte blivit av. Den här gången blir det andra bullar dock, den här gången SKALL jag till Australien - det är en sak som är säker! :D

Så, lite om mig då! Jag är en göteborgare vid namn Rebecca (kallas dock i princip alltid för Becka) som fyller 20 år under 2016. Jag tog studenten förra året och har jobbat sedan dess (bland annat som au pair i London!). Jag är en glad, social och snäll tjej som är superlätt att umgås med. Jag älskar att skratta och ha roligt och försöker se det positiva i alla stora som små ting. Jag älskar bland annat att utforska, sola, bada, träna, festa, äta, shoppa, inreda och att fotografera. Allt jag gör dokumenteras alltid i bild, man vill ju kunna bevara sina minnen på bästa sätt!

Jag är ansvarstagande, seriös och tycker om planering (till viss del) då jag samtidigt är väldigt spontan och en smula galen! Jag är ingen nej-sägare utan tar mig villigt an nya upplevelser och utmaningar.

Jag har fortfarande inga vänner som har varken råd, tid eller lust att följa med och därför söker jag nu ytterligare en gång efter en eller flera reskompisar. Jag planerar att resa till Australien på ett work and holiday-visa och stanna i ett par månader. Kanske jobba som Au Pair igen ett tag för att sedan eventuellt resa runt lite i Sydostasien och/eller Nya Zeeland, Bali eller liknande (jag är väldigt flexibel och öppen för förslag).

Jag vill resa runt kors och tvärs över Australien. Jag vill uppleva surfingen, naturen, städerna, festandet…you name it, jag vill ha ut det största möjliga av min Australienvistelse. Jag har ingenting spikat vad gäller platser att besöka (förutom Sydney). Tänker mig östkusten först och främst men är som sagt väldigt öppen för förslag!

Om någon är intresserad av att prata vidare och känner att jag verkar vara en trevlig filur att resa med så är det bara att höra av sig till mig! Vill ni hellre kontakta mig via Facebook är namnet Rebecca Eriksson Jensen där!

Kram på er allihopa!
Becka
6 juni 2016 20:12
Hej!! Känner precis som du och min resa är bokad till sydney 1 sep!! Känner du att det datumet passar kan vi ju mötas upp där nere eller till och med kanske flyga ihop om du är redo tills dess :D Är svintaggad!! Ska också åka själv , vilket är nervöst as fuck men det är bara att köra :D
8 juni 2016 13:37
Hej!
Har precis som du flera gånger planerat att dra till Australien men det har inte blivit av. Vill verkligen iväg i höst och har också funderat på att åka själv men är lite feg för det :)

Har inte några direkta planer på vart jag ska och vad jag vill uppleva men en sak är i alla fall säker - jag vill upptäcka mycket! Hör av dig om det låter intressant! :D
10 juni 2016 16:12
Har svarat er som skrivit på Facebook nu! Och till dig Linn - det låter som att vi är i samma sits då! Jag pratar gärna vidare med dig och diskuterar allt överlag! Har du fb? 🤗🏄🏼
15 juni 2016 21:10
Oj, hade visst glömt trycka i notiser haha :) Yes, jag har Facebook, heter Linn Gustavsson och har samma profilbild som här! Skulle vara kul att i alla fall diskutera lite och sen se vart det leder :)