Reskompis AUS, snabb avfärd, se hit

13 jan. 2016 20:57
Visningar: 46
Halloj!

Jag är en 21-årig tjej som gärna skulle vilja göra resan ner till Australien men som många andra här har jag inte någon att åka med då mina vänner har annat för sig och inte delar samma dröm som mig. Det enda som egentligen stoppar mig från att åka är just att åka ensam och jag har på sista tiden känt att det är nu eller aldrig om det ska bli av. Är rätt så trött på Sverige och skulle verkligen behöva ta mig härifrån medan jag är ung och få uppleva en helt annan miljö! Och då är det verkligen Australien som har lockat mig och tankarna om att åka dit kommer oftare och oftare så tänkte göra något åt det och kika om det är någon annan som går i samma tankar!=D

Tänker mig en resa med äventyr, nya miljöer och få uppleva nya saker. Ser mest fram emot att få komma bort från vardagen och göra något helt annat. Söker efter en person som tänker likadant som mig som kan åka rätt så snart. (gärna så fort som möjligt). Jag har inga direkta planer än mer än att jag vill resa östkusten så jag är absolut öppen för förslag. Även andra förslag. Min tanke är att försöka se så mycket som möjligt och eventuellt försöka jobba lite för att få lite mer pengar till reskassan.

Är du en trevlig, spontan och jordnära person som är sugen på äventyr så får du mer än gärna höra av dig! Eller om du bara delar samma tankar som mig, tveka inte att skriva! =)
13 jan. 2016 21:36
Hej!
Jag känner likadant som dig. Det enda som stoppar mig från att åka är att inte har någon kompis som vill eller kan resa nu.
Jag vill också ut uppleva nya saker och äventyr och helt enkelt njuta! Jag tänker att resa östkusten några månader och besöka alla ställen som jag vill och måste se! Jag kan tänka mig att resa tillsammans bara två eller tillsammans med flera som vill göra samma saker 😊
Av Jojanna
15 jan. 2016 00:24
Hej! Är inne på samma spår, även jag är sugen på att upptäcka Australien och sugen på ett äventyr helt enkelt! Känner precis lika dant att det är lite "nu eller aldrig" men har inte riktigt heller någon kompis som är lika sugen på att resa för tillfället. När hade du tänkt dig att åka isåfall?:)
15 jan. 2016 16:11
Hej! Jag är en kille på 20 år som också vill resa ner till Australien nu under våren. Jag tänker försöka komma iväg i mitten på februari och stanna till slutet på april som planen ser ut just nu! Jag är ute efter att träffa nya människor, äventyra och uppleva nya och roliga saker. Jag fotograferar även en hel del så kameran kommer absolut följa med under hela resan! Om det låter intressant så skriv gärna till mig på Facebook där jag heter Anton Stenander så kan vi prata mer om vad vi tänkt där! Går även att hitta mig på www.nouw.com/antonstenander för att få en lite bättre uppfattning om mig. Ha det fint så hoppas jag vi hörs! :)
Av Franca
18 jan. 2016 18:49
Halloj! Jag tänkte också resa till Australien, blir nog nu i Februari, väntar på att mitt WH visum ska godkännas så bokar jag biljett efter det. Har inga direkta planer heller men östkusten lockar!! Tänkte att man skulle börja resa och äventyra tills man hittat ett nice ställe att jobba på, finns många fina ställen längst östkusten, behöver inte vara det turistiska Sydney. Skriv gärna om ni är pepp på att åka nu i Februari :) ciao
20 jan. 2016 09:12
Hej! Jag är också inne på samma sak, reste till Australien förra året, men nu vill jag dit igen och stanna ett bra tag! Det är samma sak här, vill helst inte åka själv. Jag tänkte mig avgång i mars! När ska du åka och i vilken del av landet bor du i? :)
Av Nathaaa
21 jan. 2016 22:00
Hejsan!!

Jag är precis inne på samma spår som dig och alla er andra. Jag är 20 år ich känner också att jag vill åka iväg nu i slutet av februari eller i början på mars!! Skulle va superkul ju om man kunde slå ihop några stycken och iallfall börja resan tillsammans. Hör gärna av er om ni är intresserade. Jag är öppen för allt och ser gärna att åka så snart som möjligt :))
25 jan. 2016 10:01
Hej! Jag lyfter från Arlanda den 15 feb och är framme i Sydney dagen efter. Åker ner själv och det vore kul att att möta upp några härliga människor på resan. Har tänkt att resa längs med östkusten i en månad. Hör gärna av er här eller på Facebook så att vi kan prata mer! :)
Kram
26 jan. 2016 16:29
Jag är inne på samma spår! Jag har redan bokat flyg så jag kommer ner till Sydney den 8e mars och tänkte då under 6v tid resa östkusten och bara leva life & och göra det som faller mig in. Skulle vara kul att åka med en eller flera då jag inte har någon reskompis! Hör gärna av er om ni vill göra något liknande så kan man snacka lite mer, heter Linnéa Moller på Facebook!
30 jan. 2016 17:37
Hej, har tänkt länge på att åka till Australien och har äntligen bestämt mig, resan ner blir i slutet av mars och siktar på att stanna länge. Tänker också på att resa runt lite och sedan hitta något bra ställe att jobba och leva på ett tag. Har lätt för förändringar, älskar att träffa nytt folk och är väldigt social ☺.

Tanken finns väl att det kan bli lite tråkigt att åka själv en längre tid så vore dunder om man skulle sluta ihop med andra ☺.

Bara skriva här eller på fb, heter Jonas Östlund 😊
Av Elinal
30 jan. 2016 21:44
Så roligt att se att det finns så många med samma tankar som en själv! Jag vill också väldigt gärna till Australien och känner att i vår är min sista chans då jag tänkt börja plugga i höst. Kan åka när som helst efter 17de februari. När är tanken att tanken att planet ska lyfta?