Resekompis, Australien (höst 2014)

15 jan. 2014 15:13
Visningar: 423
Hej!

Jag är sugen på att dra till Australien i höst 2014 och letar efter en eller flera resekompisar! Hade varit kul att dra ihop ett gäng tjejer och hyra en lägenhet tillsammans.

Vill både jobba och uppleva Australien, lära mig surfa, hoppa fallskärm/bungeejump, festa, upptäcka djuren, naturen, sola/bada resa runt och bara ha det riktigt gött!

Har aldrig varit på någon långresa förut och planen var egentligen att jag skulle ha åkt men en kompis, men hon fick jobbstrul så det sket sig. Vill inte att det ska hindra mig från att åka! Om du planerar eller tänker något liknande så hör av dig! :)
17 jan. 2014 21:21
Hejsan! Jag planerar att resa till Australien hösten 2014 oxå! Målet är att jobba och resa runt. Tanken är att stanna i ett år i alla fall. Prova på dyka, surfa, segla kanske? Säga hej till en delfin och en sköldpadda. Sen så har jag en massa ställen som skulle vara kul att besöka. Jag vet ju att allt kanske inte är möjligt att göra allt, men några av resemålen hade varit roligt att möta! :)
Jag är en pigg och glad tjej. Gillar att planera, men självklart måste det vara spontana saker som sker oxå! Jag är en 93;a. Om du fortfarande är intresserad så kan du höra av dig. Antingen här eller mail, eller facebook. Viola Tar är namnet, och mail: (Logga in för att se e-postadress)
20 jan. 2014 16:31
Hej! Jag har också funderat på Australien i höst men vill inte heller åka ensam!
Dina mål och upplevelser med resan stämmer väldigt bra överens med mina :)
Du kan höra av dig på min mail (Logga in för att se e-postadress)
22 jan. 2014 22:13
Hej!

Tänker också att åka till Australien i höst. Hade planerat att åka med min kompis men det strulade med jobb även för henne så nu letar jag efter en eller flera härliga personer att dela min resa med! :) Dina planer stämmer väldigt bra med mina! :) Det hade varit grymt kul att dra ihop ett gäng och hyra en lägenhet.

Jag är en väldigt positiv och utåtriktad tjej född1992 som gillar äventyr och att träffa nya människor!

Hör gärna av dig till min mail: (Logga in för att se e-postadress)

Ha det!
23 jan. 2014 19:35
Jag är också sugen på Australien i höst! Vill stanna minst ett halv år och stannar gärna i samma stad en längre tid så man kan hyra en lägenhet 3-4 personer. Jag tycker om att festa, sola, vill gärna surfa och göra allt som du har skrivit!

Har aldrig heller varit ute på en långresa förut så är lite nervös, men sjukt taggad!

Skriv gärna på facebook, Rebecca Therese Karlsson.
Av Kimengd
24 jan. 2014 10:09
Hej!
Jag är inne på helt samma spår som er och det skulle, precis som ni säger vara grymt kul att dra ihop ett gäng och åka tillsammans! Kan vi inte skapa en grupp på Facebook och prata mer där och dela tips/ideér och kanske planera mer? Det brukar vara smidigare att kommunicera där! :)
26 jan. 2014 16:19
Hej!

Jag är precis som alla er andra tjejer jättesugen på att dra till Aussie för att bo, jobba uppleva sånt man inte gör i sverige och träffa massor av människor, men jag vågar inte åka själv!Jag är 93:a, glad och trevlig! Jag har heller varit borta på en långresa men skulle gärna vilja göra det!! :)
29 jan. 2014 15:55
Hallå!

Även jag är väldans sugen på en resa till Australien till hösten 2014! Jag skulle åkt med en vän men tyvärr blev priset lite väl högt för henne, men varför ska det hindra mig från att åka?
Skulle varit hemskt roligt att få ihop ett tjejgäng och bege sig tillsammans! :)
30 jan. 2014 23:20
Blir bara mer taggad för var dag som går att åka ner, kan inte vi alla som vill åka ner och det verkar ju som alla har samma planer starta en facebookgrupp eller något?! :)
Medlemmen har tagit bort svaret
5 feb. 2014 02:18
Hej!!

Åååh allihopa verkar verkligen vara inne på exakt samma spår!!

Alla mina vänner här hemma sitter fast i jobb eller har pojkvänner, så nu söker jag någon/några resevänner.
Tanken är väl att jag vill jobba och resa runt, upptäcka och baa äventyra. Har velat detta hur länge som helst så känner mig så sjukt taggad! Just nu jobbar jag men mitt kontrakt går ut i juni, så sen vill jag bara resa iväg, jobba, surfa, snorkla, bada, sola, lära känna nya människor, festa, träffa känna en och annan koala, amen allt som har med Australien att göra!!

För övrigt är jag en glad, snäll, spontan tjej (detta känns lite som ett cv, haha)

Känns som att ni allihopa vill göra livets resa i höst så hör gärna av er!!
5 feb. 2014 04:03
Verkar som det är många som är sugna på att dra i höst! Jag är sjukt sugen på att dra i väg i ett par månader och uppleva massa nytt!

Ni får gärna skriva till mig på facebook, Rebecca Therese Karlsson heter jag där.
:)
16 feb. 2014 22:23
Hej, vi är tre tjejer som pratat ihop oss om att åka till Norge för att jobba där i ungefär 4-5 månader för att sedan åka till Australien för kanske jobba, lära oss att surfa och helt enkelt leva livet där. Vi är 19, 20 och 22 år. Är det någon som har samma/liknande planer som oss så får ni höra av er då vi tror att desto fler vi blir desto roligare! Om ni vill hänga med på våra livsresa, adda mig då på fb. Heter Emma Lahti där vi också har en grupp så att man lättare kan snacka ihop sig.

Ha det bra! :D
Av Murkla
11 mars 2014 20:57
Hejsan!

Då är jag inte ensam kring mina planer. Reser nämligen också ensam. Har inte heller någon erfarenhet av att åka själv så här långt iväg, men det ska bli spännande i alla fall. Speciellt att få träffa fler nya människor.
Vad kul!

Jag hade tänkt bege mig i september och resa runt ca 2-3 månader minst, jag vill se vad det tar mig. Jag planerar dock inte att jobba eller bosätta mig där nere en längre tid, men alltid kul och resa och träffa fler likasinnade. :) Hade varit roligt att möta upp några av er där nere.

Har inte heller några vänner här hemma som varken har ekonomi eller intresse att resa dit.

Vilken stad hade ni tänkt flyga till?

Ha det gott :D

/ Louise