Resa utanför Europa -1v. Tips.

2 mars 2017 10:08
Visningar: 385
Hej. Har precis fått beviljad ledighet från lördag till måndag så tänkte åka på en 1v resa. 7 nätter.

Nån som har åsikter kring vart man kan resa en sån kort tid samtidigt som det är utanför Europa?

Vi funderar på Dubai alternativt Egypten.
Vi är ute efter ett varmt land där flygtiden ej är så lång då det bara är en vecka.

Tack på förhand
Av Strip
2 mars 2017 15:40
Jag hade satsat en vecka i Marocko om jag var ni! Otroligt land på alla sätt, har ni varit där? :)
2 mars 2017 20:16
Citerat från Strip:
Jag hade satsat en vecka i Marocko om jag var ni! Otroligt land på alla sätt, har ni varit där? :)
Icke! Tack för tipset!:)
Av Strip
3 mars 2017 00:14
Jag tror dock att både dubai och egypten är varmare än marocko den tiden på året. Det kan va jättehärligt och varmt i april, men det kan även vara en del regn osv. Det beror väl helt på om det är superviktigt med sol och värme för er!
3 mars 2017 05:17
Citerat från Strip:
Jag tror dock att både dubai och egypten är varmare än marocko den tiden på året. Det kan va jättehärligt och varmt i april, men det kan även vara en del regn osv. Det beror väl helt på om det är superviktigt med sol och värme för er!
Lite av en prio 1, men till sommaren vore det kul o åka dit :D
Av Strip
3 mars 2017 11:29 (redigerad)
Till sommaren blir det dock för varmt! Haha. Kan bli upp mot 50 grader, vår/höst är alltid bäst, Marocko är liksom inget riktigt sol&badresmål skulle jag säga, även om det KAN vara läge för att ligga och sola liksom :) norwegian brukar flyga dit okt/nov - april tror jag, det är bara dom som har direktflyg, och det är även bästa tiden att åka skulle jag säga!
Av Annl
5 mars 2017 20:21
Har varit i Marocko och skulle inte rekommendera dig att åka dit - de har en fruktansvärd kvinnosyn! Inte kul alls.
Finns så många andra trevliga platser att besöka i april. Tel Aviv är tex hur trevligt och gott och varmt som helst.
Av Strip
6 mars 2017 00:00
Citerat från Annl:
Har varit i Marocko och skulle inte rekommendera dig att åka dit - de har en fruktansvärd kvinnosyn! Inte kul alls.
Finns så många andra trevliga platser att besöka i april. Tel Aviv är tex hur trevligt och gott och varmt som helst.
Varifrån får du att de har en fruktansvärd kvinnosyn? Tråkigt att du upplevt det så och tråkigt att det gjorde ett så starkt intryck att du inte kan rekommendera landet över huvud taget. Berätta gärna!