Resa tillsammans i Asien i vår?

19 jan. 2020 21:52
Visningar: 162
Hej!

Planen var att jobba hela våren, men resesuget har blivit för stort och därför söker jag nu någon som vill med och backpacka i vår! Tänker mig Sydostasien, vilka exakta länder spelar egentligen inte så stor roll. Kan tänka mig det mesta, men förslagsvis några av dessa länder: Sri Lanka, Indonesien, Myanmar, Vietnam och Laos.

Vem är jag då? En positiv, optimistisk och nyfiken 20-åring som för tillfället försöker fundera ut vad jag vill göra med mitt liv. Tills jag kommer på det kan man likväl passa på att resa! Jag är ute efter att uppleva så mycket som möjligt av de platser som jag besöker. Alltså inte enbart ligga på stranden dagarna långa (även om det också är härligt ibland). Allt från att besöka historiska platser till mer äventyrliga aktiviteter faller mig i smaken. Även om det är trevligt med fest ibland, så är det inte vad jag vill prioritera under resan. Jag ser fram emot att lära mig mer om olika kulturer, äta mängder med god mat och vara med om en massa nya upplevelser!

Jag kan åka från slutet på februari eller början på mars.

Känner du ungefär som jag, hojta till! Så kan vi diskutera det hela vidare. Eller har du ett annat förslag? Kom med det också, så kanske jag hänger på det istället!

Ha det bäst, Hanna
20 jan. 2020 16:07
Det låter jätteintressant! Har du snap eller instagram?
26 jan. 2020 16:35
Hejhej!

Min tanke var från början att åka i Oktober men suget efter att resa är alldeles för starkt för mig med.
Är en positiv och social tjej på 21 år som tänker väldigt likt dig. Att åka till Sydostasien någon gång i början på mars och stanna cirka 1.5-2 månader (eller så länge pengarna räcker haha)
Att upptäcka och se så mycket som möjligt är det jag vill uppnå med resan.

Hör gärna av dig om det låter intressant.
Bara att söka efter mig på facebook, Hedwig Ström.