Resa runt (ej WH) Australien & NZ start jan 2015!

26 sep. 2014 17:51
Visningar: 233
Hej!

Studenten är tagen och kompisarna pluggar, jobbar eller är fattiga och här sitter jag och längtar till landet down under!

Jag är en glad tjej som söker en reskompis som vill uppleva allt som Australiens östkust och Nya Zeeland har att erbjuda! Hittills har jag inte lyckats hitta någon som, liksom jag, vill börja resan i Cairns så jag gör ett försök här! (Anledningen är att klimatet gör det fördelaktigt att ta östkusten uppifrån i januari-februari)

Jag planerar att åka ner på ett turistvisum (3 månader) vilket medför att jag inte får jobba (däremot wwoofa som jag kan tänka mig!). Jag vill alltså resa runt och bara leva livet i några månader. Planen är att flyga till Cairns i mitten av januari, ta mig ner längs östkusten under ca 2 månader för att sedan flyga över till Nya Zeeland och backpacka runt där i en månad innan det bär tillbaka till Sverige igen.

Har du liknande planer? Hör av dig, vill gärna ha någon att dela äventyret med! :)

Skriv här eller på fb: Caroline Johansson (samma profilbild som här)
10 okt. 2014 17:22
Hej!

Jag är också sugen på att komma iväg men saknar nån att resa med. Min tanke är att också att komma iväg i mitten/slutet på januari och stanna ett par månader. Jag är jättesugen på framförallt Nya Zeeland men kan absolut tänka mig en tur Australien igen! Funderar också på att resa vidare upp genom Asien, är det något du hade varit sugen på? :)
10 okt. 2014 18:07
Hej du!

Har bokat flyg tillsammans med en annan tjej och vi flyger från köpenhamn 20/1 till cairns. Planen är att ta oss ner längs kusten och sedan över till NZ, sammanlagt 3 månader är planen (främst pga budget men även visum) Asien hade inte varit fel men jag prioriterade bort det eftersom det blir så grymt mycket flygpengar. Drar till sydamerika ikväll så är risk att jag blir väldigt inaktiv här. Men du är välkommen att joina om du känner för det, är en till tjej som ev ska möta upp oss i cairns :)
Av Steenen
12 okt. 2014 14:19
Hej Caroline! Såg att du skrev att du och en till tjej redan bokat en flygresa men din resplan låter verkligen exakt som min så om det inte är för sent så skulle det vara jättekul att hänka på! Jag hittar inte dig på fb men mitt namn är lite mer ovanligt så om du vill får du gärna kontakt mig där (Linnea Steen)! Ha det bra :)