Panama & Colombia

Av Nbetty
9 juni 2017 20:42
Visningar: 335
Hej!

Jag behöver lite snabba tips på min Panama/Colombia-resa som händer om 2 veckor. Jag flyger in till Panama City och ut från Bogota. Jag hade tänkt att ta mig över med båt. Allt som allt har jag 3 veckor. Alla tips tas tacksam emot! Vad ska jag se? Vilken route ska jag ta? :)
Av Jonas73
11 juni 2017 02:58
Hej,
Detta är ett urval av av mina favoriter blandat med ett några förslag till aktiviteter.

Panama
Båttur genom slussarna på Panamakanalen ( ca 150 usd)
Tåget mellan Panama City och Colón.

Colombia
Cartagena - gör en stadsrundtur i en chiva, en båtutflykt till närliggande stränder, promenera runt i den gamla stadskärnan,
Cabo de la vela - koppla av på stranden i en vacker och avlägsen fiskeby
San Gil- forsränning, mountainbikeutflyker, vandring m.m.
Barrichara- oerhört vacker by där tiden stått stilla, gå runt i byn och vandra längs Camino Real till Guane
Bogota, besök Museo del oro, gör en dagsutflykt till Catedral del Sal i Zipaquira, bo på Hostal Baluarte de Candelaria.

Trevlig resa!

Jonas
Av Forsnas
18 juni 2017 02:09
Håller med föregående skrivare att Cartagena är värt ett besök. Fick höra det är världens fjärde säkraste stad och kunde lämna sakerna på stranden när man badade utan att nåt hände. Finns en marinbas där så är du uppe till soluppgången kan du både få se soluppgången och marinsoldaterna som kommer simmande förbi i närheten av deras bas.
Lycka till!
/Anton
19 juni 2017 18:35
Jag skulle rekommendera bocas del Toro i Panama. Vill du åka dit på billigaste sättet tar du buss från Panama city och sen båt ut till någon av öarna. Tar dock ett tag, Men helt klart värt de