Ospecat/specat eller bara flyg till Phuket?

11 nov. 2008 15:26
Visningar: 829
Det blir nog en sista-minuten till Phuket i början på december. En vecka. Ni som har varit där, vad skulle ni välja av detta?

Flyg 5000kr
Flyg + ospecat 6000kr
Flyg + specat 6000kr (typ 3*)

Ospecat kan man väl få ett finare hotell om man har tur? Eller är det osannolikt? Vi är två personer så tar man bara flyget och lägger 2000kr till boende hamnar på samma som flyg+boende. Bättre eller sämre?
Av Alfva
11 nov. 2008 16:23
Oj svår fråga.
Har ni preferenser vart på Phuket ni vill hamna/inte hamna?
Och har ni önskemål på hur långt från stranden det max får ligga/inte ligga?

Personligen hade vi flyttat på en gång om vi hade hamnat i Patong exempelvis.

Det är ju ingen större skillnad på priserna egentligen, men för vissa är en tusenlapp skillnaden mellan att inte kunna åka och att ha en underbar semester.
Fördelen med charterflyg är ju att det är direktflyg, medan många andra bolag mellanlandar (fast du kanske fick flyga charterflyg för de pengarna med).

Tänk på att du kan (om du har otur) hamna på ett hotell som inte ingår i bolagets utbud.....

Det avgörande för mig hade nog kanske varit att inte bo på ett hotell fullt med svenskar (om man nu kan undvika det i Phuket), därför hade jag nog persongligen bokat eget hotell, men det är ju preferenser som styr!
Hoppas ni kommer iväg iaf, i det här höstmörkret kan man behöva semester! :)
11 nov. 2008 17:49
Vi har aldrig varit i Thailand så det vore kul bara att komma dit. Grundtanken är att få sol och bad.

Boendet kan vara enkelt, men vi vill att det ska vara fräscht och nog vill vi ha eget badrum/dusch. Sen är det ju trevligt att få solnedgångarna på västsidan har jag läst. Om det är turistigt spelar mindre roll på den här resan.

Det kanske inte är några dramatiska skillnader i pris mellan de olika alternativen men det spelar rätt stor roll för oss eftersom det är jag som vill bjuda min sambo, och jag pluggar så någon tusenlapp hit eller dit kan vara avgörande för om pengarna räcker.
Av Alfva
11 nov. 2008 18:16
Kan ni kolla upp hur mycket ni får lägga på eget boende?
Kan ni hitta ett fräscht hotell, med bra läge och de preferenser ni är ute efter så ska ni kanske boka själva?
Dock TROR jag att ni kankse har större chans att få ett bättre hotell för mindre pengar om ni bokar med resebolaget, men jag förstår att det är en fråga om pengar om det skulle vara något fel.

Hoppas iaf ni får en trevlig resa, kul att få bjuda med någon till något nytt!
18 nov. 2008 09:33
Ving hade visst väldigt bra hotellpriser på sin hemsida. Nu har vi bokat flygstol på GoStay (4895kr) och hotell via Ving. Vi skrapade ihop lite pengar till och ska bo på Peach Hill (3,5*) och Peach Blossom (4*) för 4000kr en vecka. Hotellen kostar runt 1000kr/natt på andra bokningssiter!

Åker om två veckor, jippiiii!
Av Alfva
18 nov. 2008 11:04
Citerat från steppen7:
Ving hade visst väldigt bra hotellpriser på sin hemsida. Nu har vi bokat flygstol på GoStay (4895kr) och hotell via Ving. Vi skrapade ihop lite pengar till och ska bo på Peach Hill (3,5*) och Peach Blossom (4*) för 4000kr en vecka. Hotellen kostar runt 1000kr/natt på andra bokningssiter!

Åker om två veckor, jippiiii!
Härligt.. :)
Vi bodde faktiskt på Peach Hill Resort, det är en ja, ordentlig backe som leder upp till hotellet, så har ni inte kondis innan, så lär ni ha det när ni kommer hem iaf! :)
Jätteskoj att ni kommer iväg! När vi var där höll man på att bygga Peach Blossom, därför fick vi också ett billigare pris via Ving för hotellet, men när jag kollat på det i efterhand har det varit dyrare igen. Hotellet var iaf supermysigt! Ha en trevlig semester nu!
Av Riisa
19 nov. 2008 06:07
Vad kul att ni kommit fram till ett beslut hur ni ska göra:=) Tycker dock att priset för hotellet är för högt... det finns billigare sätt att boka än via Ving som så klart tar ut avgifter. Kolla på sawadee nästa gång. Trevlig resa
Av Sugus
20 nov. 2008 10:43
Ni verkar ha fått ett bra pris genom Ving, betydligt billigare än genom bokningssiter typ Sawadee.
Trevlig resa!