Orlando-Key West

Av Mu76
14 okt. 2008 16:05
Visningar: 1790
Är det ngn som har tips på prisvärda hotell i Orlando och/eller Key West? Eller vart i Florida ska man fira nyår bäst? (vi e 4 vuxna som åker)
Av Joje_66
14 okt. 2008 16:27
I Orlando finns massor med prisvärda hotell och motell samt hus och lägenheter. I Key West däremot är prisläget mycket högre och prisvärt är lite svårare att kalla hotellen där, det finns några kedjor som har motell i Key West, t.ex. Days Inn och Traveloge, de håller förhållandevis bra priser men ligger inte i centrum. titta in på floridasidan.se där finns en hel del konkreta tips på hotell/motell som är "prisvärda".
Av Sugus
14 okt. 2008 19:43
Nyår i Key West är definitivt att rekommendera. Prisläget i Key West är ganska högt men jag kan rekommendera Avalon B&B, www.avalonbnb.com. Kanonläge i slutet på Duval Street, 1min från bad och hav och ändå på Duval Street med närhet till allt!
Låt dig inte luras av att det är ett B&B, stället är bra med en liten pool.
14 okt. 2008 21:30
Hej..
När vi nyligen var i USA och Florida så stannade vi vid en rastplats. Där fann vi en gratistidning som hette Supersaver, boende i olika form och prisklasser. Den var suverän, lätt att hitta i och bra priser. Jag tror att denna tidning finns vid varenda rastplats. Vi såg flera likadana sådana platser på vägen från Orlando till Fort Lauderdale. Tidningen uppdateras varje månad.

Stanna till på en sådan plats, där finns även Starbucks och annat ätbart.

Hälsn. Ellis
Av Joje_66
20 okt. 2008 15:54
Citerat från ellismellis:
Hej..
När vi nyligen var i USA och Florida så stannade vi vid en rastplats. Där fann vi en gratistidning som hette Supersaver, boende i olika form och prisklasser. Den var suverän, lätt att hitta i och bra priser. Jag tror att denna tidning finns vid varenda rastplats. Vi såg flera likadana sådana platser på vägen från Orlando till Fort Lauderdale. Tidningen uppdateras varje månad.

Stanna till på en sådan plats, där finns även Starbucks och annat ätbart.

Hälsn. Ellis
Hej, det stämmer! Finns många olika gratistidningar med kuponger till både hotell, restauranger och annat, går att spara många dollar på detta men just på hotellen är de ofta värdelösa faktiskt, har de inte rum de gärna vill bli av med så gäller inte kupongerna, står på dem att det gäller begränsat antal rum och efter tillgång så de låga priserna kan man lika bra få utan kupong om man vågar pruta.

Passa på att prova Miami Subs Hamburgare, de finns också på någon av rastplatserna längs Florida Turnpike men även på många andra håll. Även Wendy's slår McDonalds och Burger King med hästlängder för att inte tala om de på en riktig Diner mmmm... :-)
22 okt. 2008 23:54
Jag kan bara svara en sak på nyårsfirandet. Åk till Key West! Vi firade förra nyårsafton där och det var så häftigt att jag bestämt att jag ska dit nån mer gång till nyår. Men det är party som gäller. Vill ni ha en lugn och romantisk nyårsafton ska ni åka någon annan stans. Hela staden är avstängd för trafik och på taken till alla hus som innehåller pubar, clubar, barer etc (dvs. de flesta) står det folk och hivar ut plastsmycken ungefär som godisregn. Sen går alla människor runt med klasar med rasslande plasthalsband i bästa sjörövarstil. Key West grundades ju som en stad där sjörövarna höll till. Folk festar, tjoar och tjimmar och det är rena karnevalsstämningen

Det är jättedyrt att bo på Key West under nyår. Hotellen dubblerade de redan dyra priserna under helgen! Men det var det faktiskt värt!! Se till att boka bord om ni ska ut och äta på nyårsafton bara annars lär ni få svårt att hitta någonstans där ni får plats.

Kan också säga att vi även firat nyår i Orlando, på självaste Disney World. Det var inte kul. Det var så mycket folk att det knappt gick att röra sig och att åka någon attraktion var inte att tänka på. Då hade vi bara fått stå och köat hela kvällen. Ett ofantligt fyrverkeri brände dom av vid tolvslaget visserligen och så fick man silverhattar att ha på sig.

GB
Av Familyb
2 nov. 2008 14:52
Hej! Nyår i Key West wow! men boka hotell i långt i förväg, brukar vara väldigt fullt. Mycket prisvärt boende i Orlando är Quality Inn International på International drive nära Sand Lake Road (mot flygplatsen) lätt att hitta, stort och granne med världens största McDonalds, uppvärmda pooler med gratis handdukar och poolleksaker. Vi betalade 59USD natten här för fyra pers 1 rum med två queensize sängar.
I Orlando behöver man inte förboka de billiga hotellen, kolla efter ljusskyltar vid motorvägen (I4) med specialpriser på eller hämta en Travel Saver Guide eller Roomsaver guide på ex. McDonalds eller någon Turnpikeplaza på väg upp. Lycka till och trevlig resa! /familyB