Updaterad av Caston
för 1 vecka sedan
Hej hej!
Vi tittar på att åka till Disney World Orlando i juli 2025. Dock är vi en familj på 7 och priserna är helt galna 😅 Antar att man också måste ha någon form av Express-pass eller liknande 🙈 finns det något som helst sätt att komma något billigare undan? Tittade på Disneys hotell, ifall de ...
Updaterad av El_gringo
för 27 veckor sedan
Hej!
Vi är en familj (barn 7 och 9 år) som ska åka till Florida i 2 v varav ca 1 v i Orlando under hösten 2024. Vi funderar på hur vi ska göra med boende där. Tanken är att vi ska besöka Disney parkerna ett par dagar och seaworld ett par dagar och även Kennedy space center en dag. Jag har kollat ...
Updaterad av Ksjo
för 1 år sedan
Hej! Har skrivit några frågor tidigare, här kommer en till. Vi hade tänkt resa till Orlando i juni nu i år men sköt upp resan på grund av både covid och det allmänna världsläget. Oklart om vi gjorde rätt. Hur som helst, jag är nu i färd med att leta flygbiljetter - vi sköt som sagt upp vår resa och ...
Updaterad av Dalton17
för 2 år sedan
Kan ni hjälpa mig med upplägget? Inte bokat än.
Flyg till Orlando eller Miami, 18-31/12 verkar billigast.
2 dagar på Universal. En natt på deras Premier hotell för att få 2x5 expresspass.
1-2 dagar på Disney.
Vi gjorde en kanonresa för 3 år sedan med många olika boenden (bl.a. Universal- ...
USA
1000mil,
11 mars 2022
Updaterad av O_n
för 2 år sedan
Vi har en redan en bokad resa till Florida sedan rätt länge och åker i juli. Ursprungstanken var 3 nätter i Key West, 6 nätter Orlando (Universal, Island of Aventure och Volcano Bay) samt 4 nätter i Miami.
Men, priserna har höjts så vansinnigt mycket på senaste tiden att det mesta blev dyrare än ...
USA
1000mil,
10 okt. 2021
Updaterad av Dalton17
för 3 år sedan
Hej!
Vi planerar en resa till Florida i Juli och ska planera in Orlando, Miami och Key West. Jag har läst många trådar här på forumet och förstått att man helst ska undvika helgerna när det gäller parkerna i Orlando. Med vår planering passar det dock bäst att ta parkerna (Universal och Island of ...