Norra Indien 1 månad~

1 maj 2023 12:28 (redigerad)
Visningar: 95
Hej,

Obs, om du ej klarar av att vandra, bli lite smutsig eller att ha aktiviteter nästintill var dag bör du söka dig någon annan stans. Indien kan även bli påfrestande men det finns ingen bra skönlitteratur utan problem kan jag bara säga.

Jag har tydligen återvänt till ett akut behov av Indien igen. Jag har länge praktiserat Kriya Yoga och meditation morgon och kväll. Jag har en otrolig drift att vilja åka till Norra Indien för att besöka heliga tempel och Ashram. Min rutin består enbart av 20 minuter kväll och morgon, behöver ej stanna på tempel och Ashram länge om du trodde det.
Att följa Gagnes är planen samt att ge mig in en bit ovanför New Dheli in i de vackra bergiga områdena (eg. vid Leh). Jag tänker även nämna att jag vill besöka Kailash berget men främst nöjer jag mig med att följa Gagnes en bit öst då en lång vandring till Kailash känns påtagligt i detta nu. (jag går att övertyga)
Lite bakgrund om mig som är relevant är att jag även studerat Religionsvetenskap och vet bland annat om hur ett frö av alla österländska religioner planterats i Indien. Annars är jag en person som tycker om att springa och träna kondition och att vara en social journalist. Jag är uppväxt i Stockholm hos en familj som tagit mig till många kontinenter och, på den tiden, motvilligt fått besöka alla dessa kyrkor och monument. Jag är en van resenär och tycker nästan om att inte veta riktigt vart jag är även fast en övergripande plan är viktig för att ta sig framåt.

Jag tänkte börja med Rishikesh. På några ställen har jag viljan att stanna hos lokala bönder och marknader för att kolla hur mango, örter och tyger säljs tillsammans med att utforska eventuella vandringsleder. Jag tänker mig att Bodhgaya trädet och eventuellt Yoganandas Ranchi ashram är några de sista destinationerna åt östra hållet. Om tid finns över tänker jag att man kan bege sig till den västra sidan vid Bombay för en mer turist-upplevelse med stränder.

Hör av dig om detta kan vara något för dig eller om du har liknande planer att resa i dessa områden, jag är säkert flexibel. Tänker däremot främst att vi kan behöva varandra vid nattliga tågresor eller lite mer riskabla resor. Även tycker jag det är helt okej att vi har egna äventyr vissa dagar om det känns lämpligt att stanna på en plats och utforska.

Mvh Wilhelm
29 aug. 2023 13:54
Tja!
Jag kommer vara i Indien från mitten av september fram till mitten av december.
Börjar troligen med Mumbai och sedan västkusten ner genom Goa med löst sikte på Kerala och kanske Sri Lanka.
Efter det är jag också sugen på Rishikesh.
När ska du iväg?
Vi skulle kunna linka!
Allt gott,
August