När behöver man boka koh Chang

Av Ull
27 feb. 2008 23:05
Visningar: 319
Hej!
Någon som kan förtälja när man bör boka boende på Koh Chang och ge tips på boende i medelklass,
Åker 19 dec och funderar på att vara där omkring i tre veckor.
Far med sambo 17 och 15 åring.
Finns det bra priser för 4 pers i en bungalow eller måste man boka två rum?
Ser fram emot en skön semester
Av Karten
28 feb. 2008 07:00
Hej,

Generellt så sett så bör ni boka så tidigt du bara kan och helst i Juli. Jul och Nyår är numera väldigt fullbokat. Vi var själva iväg över i Dec/Jan nu senast och över nyår skulle vi vara på Lanta. Jag skickade de första förfrågningarna via Sawadee.com i slutet av Juli och då var vissa ställen fulla. Vi var på Koh Bulon och Ko Lipe Lipe fram till Nyår och f.o.m ca 22/12 till över nyår så var ställena mer eller mindre fullbokade.
Självklart beror det ju också på vart ni ska och vilken typ av Bungalow ni vill ha. Några vi träffade på Lipe fick tälta över nyår.

Pga av att alla Bungalows byar har färre 4 bädds bungalows så får ni nog räkna med att beställa två 2-bädds. Desto tidigare ni är ute desto större chansen att hitta bra 4 bädds.
Vi var iväg från 5/12-12/1 och jag är glad att vi hade bokat i förväg (Juni/Juli/Aug). Vet man vart man ska så är det bara och ligga på så fort det bara går. TYVÄRR är läget numera så.

Jag har bott på K.B Resort på Kai BAe Beach 2003 och -05 och vi var jättenöjda med det stället. Dom har hyddor för 4 pers. Hela byn ligger precis vid stranden. (www.kbresort.com).

Lycka till
joakim
28 feb. 2008 21:07
Hej
Ja vill åka till koh chang i feb 09 det verkar som alla hotell är uptagna redan
Av Iatommy
28 feb. 2008 23:26
Hejsan

Finns en sida som heter www.travelfish.org, där hittar man boende i alla prisklasser. Och inte bara i Thailand. Från den allra billigaste till lyxigt. Det är inte ofta man ser sidor där man hittar bungalows från 300bth. Där kanske du kan hitta lite fler alternativ än på dom "vanliga" sidorna.
Lycka till
Av Laptop
28 feb. 2008 23:58
Citerat från u05401140:
Hej
Ja vill åka till koh chang i feb 09 det verkar som alla hotell är uptagna redan
Jag kan aldrig tänka mig att det är fullbokat.
Det finns alltid någonstans att bo även under den värsta ruschen runt jul & nyår. Men vill man välja vart man ska bo så är det nog bäst att boka sin plats hemifrån.
Åker man som trådskaparen så kan det kännas tryggt att boka.
Jag kan rekommendera Sea View resort http://www.seaviewkohchang.com/
Ganska dryga trappor att gå i även om piccolon gärna körde ner oss till stranden, fast det utnyttjade nog bara semestrande Thailändare eller handikappade.
Något dyr resort men väl värt det. Min erfarenhet är att leta upp en lyxig resort och välja deras billigaste boende.
I regel ligger dom bungarna längst ifrån stranden men istället har man tillgång till samma lyx som de andra när det gäller allt annat.
Av Mape
29 feb. 2008 10:45
Det finns alltid boende på Ko Chang även jul-nyår ovh högsäsong.har rapporter veckovis från Ko Chang
men alla dessa bokningsarrangörer,har ju bara en kvot de ska fylla,så de säger det är fullt,men väl på plats,är det inte fullt.
Det finns obegränsat,med boende på Ko Chang,men det är alltid skönt att ha första natten bokad,sen är det bara att se sej om
och hitta,något man gillar. www.mabelhouse.se
Av Ull
2 mars 2008 20:00
tack för tipsen.
man blir alldeles snurrig när man spanar in olika sidor på nätet.
Svårt att veta vart man vill, när man inte har varit där tidigare.
Jag tar gärna emot mer tips så svara gärna ni som har rest med tonåringar.
Bra strand är ju alltid trevligt - inte allt för långgrunt vill man ha nu när småbarnstiden är förbi.