Någon som varit där?

20 maj 2014 01:48
Visningar: 1164
Hej! Jag funderar på att åka till Andorra några dagar i sommar och det skulle va jättekul att höra va ni tycker om landet? Någon kanske har tips på vandringsleder eller andra aktiviteter eller bara vill dela med sig av sina upplevelser där? Personligen känner jag ingen som har varit där, det verkar vara ett ganska ovanligt resmål. Det jag tänkte mig var i alla fall några dagars avkoppling från omvärlden med vandring i bergen och kanske ett besök i huvudstaden en dag :)
Av Brassen
20 maj 2014 18:36
Hejsan ! Jag var i Andorra för några år sen tror att det var i början på oktober. Det finns massor av vandringsmöjligheter i Andorra, jag gick upp på Andorras högsta topp, startade tidigt på morgonen o kom ner till byn på kvällen. Men det fanns övernattninsställe på vägen. Allt sprakade i höstens alla färger otroligt vackert och inga andra turister. Det är nog fint på sommarn också bara lite mer folk. Jag fick all information av guideboken Lonelyplanet. Andorra är helt klart värt ett besök, kanske kombinerat med Barcelona som bara ligger ett par timmar ifrån? Lycka till!!! Brassen
20 maj 2014 20:38
Det låter härligt! Minns du vilken del av Andorra du bodde i? Jag kommer att spendera några veckor i just Barcelona i sommar faktiskt och det var därför jag kom på idén att även besöka Andorra :)
Av Guuna
5 maj 2017 09:28
Skulle också vilja ha tips om Andorra. Har bokat flyg till och från Barcelona i slutet på september. Har sju hela dagar på plats varav åtminstone tre kommer spenderas i den lilla byn Pals i Katalonien och etta i mitten på resan.
Kommer resa med min sambo och en 6 månaders bebis och skulle vilja ha tips på mindre dagsutflykter/vandringar som vi kan göra i Andorra en eller ett par dagar. Är intresserade av fin natur/vyer men det får inte bli för långa utflykter med tanke på den lilla.

Hoppas någon har tips :)