Marmaris

Av Elca
18 apr. 2006 21:26
Visningar: 454
Hej alla glada
Min dotter och jag har blivit bjudna på en resa till Marmaris,,,,,,,kul,,,,,, i början av juni. Vi vill sola ,bada ,shoppa . Vi är ej så resvana , men sist var vi i Side och trivdes bra. Vi vill gärna höra mer om Marmaris. Vi ska bo på Kaptan,,,är det nån som vet om det är bra?
Av Carinas
19 apr. 2006 10:56
Hej vad trevligt för er!
Marmaris är en favorit för mig, jag har varit där över 20 ggr och även arbetat där.
Deras marina och restaurangerna är enormt fin.
Kaptan ligger nära stranden (skönt/bra) och är nog som hotell är mest - har aldrig bott där.
Jag rekomenderar er att äta någon god måltid på någon av "OÝes" restaurangerna - som ägs av två turkiska män som bott i Skåne! Förr höll de till i marinan men har flyttat sen ett par år.
En av rest. ligger längs huvudgatan intill Nergis Select hotell (mitt emot en stor guldsmedsaffär - "Vouge") och den andra ligger intill Nergis hotell and apartments längs strandpromenaden ett par kvarter närmare centrala Marmaris. Jag rekomenderar också er STARKT att åka på hamam i början av semestern - sådana finns det många av. Det nyaste och fräschaste är Armutalan, be personalen ringa deras transfer så kommer de o hämtar och lämnar tillbaka er till hotellet eller om ni vill till centrum.
Missa inte heller att ta en badbåtsutflykt över dagen inklusive mat...de kostar inte mycket mer än en hundring och är mycket trevliga!!