Marco Island eller tips på annan destination i södra Florida

Av Fiddek
3 aug. 2010 11:36
Visningar: 2533
Familjen (2 vuxna, 2 barn - 2+4 år) åker till Miami i mars och tänkte besöka något nytt ställe som vi tidigare inte varit på!

Innan har vi besökt Miami, Fort Lauderdale, Fort Myers beach och Florida keys.

Vi har nu kikat lite på Marco Island och jag undrar nu lite hur pass "ensligt" det är? Om man bor centralt på stranden (Tex Hilton eller Marriot), kan man då promenera till kaféer, restauranger, barer, glass-kiosker m.m. eller håller man sig mest på sitt hotell?

Har ni annars några bra tips på trevliga destinationer? Hur är "Hollywood beach" - det känns som att det är samma sak som tex Ft Lauderdale eller Miami Beach...eller? :)

Tack! :)
Av Fiddek
3 aug. 2010 11:40
Just det, en fråga till! :)

Hur är Lauderdale-by-the-sea? Har som sagt varit i "vanliga" Ft Lauderdale och bott längs stranden. Där var vi lite besvikna på utbudet av restauranger/kaféer/butiker inom gångavstånd, men hur är det i "-by-the-sea"?

Tack!
Av Pelle77
3 aug. 2010 20:28
Jag var på Marco Island i dec 2008 och gillade det verkligen. Finaste stranden av alla ställen vi besökte under vår rutt (The Keys-Miami-Ft Lauderdale i övrigt). Vit korallsand, verkligen fint.

Vi bodde på Hilton Marco Island och jag kan rekommendera hotellet, alla rum har fina balkonger ut mot havet 8när solen går ner står de flesta på balkongerna o plåtar). Finare Hilton än vad det brukar vara i USA.

Angående restauranger etc så minns jag inte riktigt. Vi var där i 3 nätter och eftersom bil är ett måste i USA så tror jag nog att det även är bra här. Vi åt på restauranger som vi letat upp på Tripadvisor och använde bilen till dessa.
Av Fiddek
4 aug. 2010 08:54
Tack för infon! Det låter helt kanon :) Får nog bli ett besök på Marco Island!

Jag har kikat på Mariott som ligger precis granne med Hilton. Samma prisklass men det verkar vara något bättre för barnfamiljer pga egen barnpool och fler enklare restauranger/snackbars.

Gjorde ni några andra roliga saker i området? Tex utflykter till speciella naturområden, städer, nöjesparker m.m....

//F
Av Pelle77
4 aug. 2010 09:40
Hej! marriott blir nog kalasbra, såg också väldigt fint ut.

Vi kom söderifrån och hade besökt Key West och de andra öarna. Rekommenderas om ni har tiden till det (kräver åtminstone 2 övernattningar, minst). Väldigt fin bilväg.

Sedan åkte vi på en svävartur ut i Everglades. Rekommenderas också, men det roliga var att det var betydligt fler alligatorer precis bredvid bilvägen (!!) än man såg ute på svävarturen (inhägnat, men vääldigt nära). Vi åkte vintertid och de höll de tydligen mer till inåt land, så vägen som korsar södra Florida (Tamiami Trail eller liknande) var en riktigt bra utsiktsplats.

Beachen precis utanför Hilton var riktigt kritvit, snäckskal. Minns att vid månsken nattetid så såg det ut som snö när man stod på balkongen. Gillade den bättre än på östsidan.

//Pelle