Malaysia tips?

21 feb. 2008 19:03
Visningar: 831
Hejsan, funderar på att få min dröm uppfyld, nämligen att åka till malaysia.
Har isåfall tänkt åka runt mars nästa år och undrar villket flygbolag åker man billigast med? Ska man hyra ett hus där nere eller åka med paketresa? Vill se djur och natur, snorkla, shoppa och självklart mcyket sol och bad! vart i Malaysia åker man då?
Några tips?
MVH Sara
21 feb. 2008 22:06
Har varit på Langkawi som var ett mycket underbart ställe. Ställ ett önskemål om din resa till någon resebyrå och se vad de erbjuder därefter kan du kolla upp med hotell på internet och kanske få ett billigare pris, du har möjligheten att bara köpa vad du vill genom och ordna resten själv. Sök annar efter billigaste flyg till någon intressant plats i Malaysia på internet där finns många länkar att välja på och priserna varierar mycket beroende på om man accepterar flera byten m.m.
23 feb. 2008 19:32
Citerat från gardkarlsen:
Hei

Jeg har vært på tur til Malaysia et par ganger...både på ferie og i jobbsammenheng. Sist jeg var på ferie der gikk turen til Kuala Lumpur, Perhentian og Langkawi. Du kan sjekke mitt reisebrev med bilder og linker på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/malaysia_kuala_lumpur.htm . Jeg håper du kan finne noe nyttig info der til å begynne med :-)

Mvh
Gard
http://gardkarlsen.com - reisebrev og bilder
tack så mycket det ska ag kika!
29 feb. 2008 23:05
Jag var i Malaysia två gånger förra året och jag blev frälst.
Jag söker alltid mina resor först och främst här på Reseguiden men det finns ju mängder med sajter så som travelpartner.se, resfeber.se, bokasmart.se...etc etc...

Kolla gärna in: www.lagunaredang.com.my
En paradisö.....titta in på min sida så får du se lite bilder från Kuala Lumpur och Redang.

Ellis
Av Brokke
23 mars 2008 18:55
Flyg med Malaysian airline, bra pris och bekvämt, hoppa över paket, det är hur enkelt som helst att resa runt med
buss, vi var på Pangkor, lungt stilla,frodigt och grönt, apor och vackra fåglar bra snorkling, KL för shopping
13 apr. 2008 14:56
Malaysia är ett underbart land och det är lätt att hitta boende. Om ni har tid på er så rekommenderar jag att ni åker runt lite och ser olika delar av landet. Shoppar gör du bäst i Kuala Lumpur.

Ska ni sola och bada så tycker jag att ni ska åka till Perhentian islands, paradiset på jorden! Här finns det finaste vattnet, de bästa stränderna och den mest fantastiska snorklingen! Pangkor är också en mysig ö... Tioman tyckte inte jag var nån höjdare. Massor med sandflugor var det när jag var där och jag tyckte inte ön hade nån charm alls.. Kolla upp lite hur vädret är i landet när ni ska åka, är det regnperiod på östsidan brukar vädret vara bättre i väst och tvärsom..

Vill ni upp i högländerna och kika på teplantagen och njuta av lite svalare luft så rekommenderar jag några dagar i Cameron Highlands. Det är helt klart värt ett besök..

Taman Negara National Park är med värt ett besök. Här kan man t ex promenera i skogen och gå på en lång hängbro mellan träden högt uppe i luften, ashäftigt! Det är en jättehärlig båttur till parken..