London

Av Pjierza
17 sep. 2008 21:46
Visningar: 198
Hej!
Skulle uppskatta all möjlig information och rekommendation om London, såsom bra och billigt boende centralt och bara allmänna tips om hur man ska lägga upp 3 dagar i London på bästa sett om man vill se mycket och samtidigt ha en mysig och trevlig vistelse. ska tillägga att min vistelse är dagarna innan julafton.
Av Tj
18 sep. 2008 21:50
Camden market är enligt mitt tycke ett måste....
Bästa matstället är KFC....resten var smaklöst.
Av Masve
18 sep. 2008 23:57
Håller själv på att kolla upp priser på hotell för min resa i maj nästa år. Bästa sajterna för att boka hotell är Hotels.com eller Expedia.se. Jag kan tipsa dig som snart ska boka hotell och resa att gå in på http://www.sponsorhuset.se/home/click.php?ref_id=1001&key=4311 och sedan gå in på hotellsajterna därifrån. Skulle verkligen uppskatta det jättemycket, för då går ca ett par procent av ordervärdet till jäntans klubbkassa. Det kostar naturligtvis inte dig något extra utan du får samma fina priser som du skulle fått om du gått in direkt på t.ex. Hotels.com. Jag funderar själv på att boka Holiday Inn London Brent Cross ca 10-12 T-banehållplatser från centrala London. Det verkar som ett prisvärt hotell som fått goda omdömen.

Tips om vad man kan hitta på i London kan du hitta om du t.ex. går in på www.londontown.com - en jättebra sida! Liksom www.visitlondon.com. Kan även tipsa om det jag själv blivit övertalad att kolla upp, och det är Primark - en affär som har extremt billiga kopior på designer kläder. Som en annan medlem skrev; "De ligger längst upp på oxford street. De är som H&M ungefär fast dom har även skor. De är sjukt billigt och ni kommer att bli helt galna när ni kommer in där. Bättre priser kan ni inte hitta. Man bruka få stå i kö 30 min till kassorna men de är de värt helt klart!"

Ha så kul!

Mats
19 sep. 2008 08:24
Hej! Var i London i maj senast. Vi bodde då i området Bayswater, vilket var perfekt som utgångspunkt. Bayswater är känt för sina nattöppna affärer, där är en huvudgata som sjuder av liv ändå till runt omkring två på natten. Längs huvudgatan kan man shoppa och äta i någon av de alla restaurangerna som ligger tätt. Priserna är bra, medelklass. Får en huvudrätt för en hundring. Man kan alltså studsa runt hela dagarna och sedan när man kommer till sitt hotell på kvällen så finns det resturanger och lite barer runt hörnet. Man kan tom shoppa lite! Bra utgånspunkt med tunnelbanan också. Kan varmt rekommenderas. Där finns både hostels och hotell i området. Ha så skoj!
Av Hkn
20 sep. 2008 18:50
Hej,

jag har provat att bo på lite olika ställen i London. De hittar du samlade här:

http://www.guidebook.se/?cat=8

Dessvärre är väl ganska få av ställena riktigt billiga. Ett av de mer prisvärda

är The Zetter: http://www.guidebook.se/?p=263

Tipset är annars att inte försöka sätta i sig hela kakan på en gång. Håll dig i ett

område och plocka det göttaste där. Staden är stor (8 278 251 invånare enligt

Wikipedia) och det finns alltid något nytt. Tidningen TimeOut är mitt bästa tips

när det gäller vilka restauranger som precis öppnat eller vilka utställningar som

pågår.

Have a nice trip,

hälsar :: hakan ::
Av Maddie
20 sep. 2008 20:13
Hej När jag åker till London brukar jag boka hotell och planera resan med hjälp av denna sida. http://londontown.com Den är super. Mvh Maddie
Av Peter62
21 sep. 2008 00:31
jag bodde i Bayswater området ,Princes square nu när jag var där i Jan på en 3dagars tur..
Ganska bra ställe ,hotellet bokade jag genom www.booking.com fungerade fint!
Nära till tunnelbanan,jag använde den gula linjen,använde Travelcard ,men det finns ju Oyster card oxå..

Och som tidigare sagts ,så www.visitlondon.com är en bra sida att kika in på.

Jag var där första gången,och gjorde missen(tycker jag) att jag inte köpt en stadskarta över London innan jag åkte..
köpte en A-Z Londonguide i London ,den gillade jag.
Hade väldig nytta av den ,när man skulle promenera mellan sevärdheterna och hitta i denna STORA Stad.

Ha en bra resa...

Mvh Peter