Lauda Air - flyg till Wien?

Av Evano
29 dec. 2019 21:27
Visningar: 253
Ska till Wien i sommar och har hittat bra pris på direktflyg från Göteborg till Wien. Flygbolaget är Lauda air och jag hittar ingen info om detta bolag. Det går heller inte att få fram bagageregler/kostnader. Någon här som rest med detta bolag nyligen? Och om någon besökt Wien med barn (9-13 år) som har hittat några guldkorn och vill dela med sig av vore jag tacksam!!! ;-)
Av Erik777
29 dec. 2019 22:40
Det är ett dotterbolag till Ryanair. Bagagereglerna lär framgå när du bokar resan online.
Av Evano
29 dec. 2019 23:29
Tack Erik777 för svaret. Försökte göra en "testbokning" men fick ändå inte fram bagageregler. Med det pris jag fick på biljetten så blir det ändå otroligt bra pris om man räknar med de bagagepris övriga bolag tar!!

Någon som rest med Lauda Air som vill dela med sig av erfarenhet? Tänker mest på om det kan vara ett bolag som ställer in flyg med kort varsel o dyl?
Av Erik777
30 dec. 2019 04:44
Citerat från Evano:
Tack Erik777 för svaret. Försökte göra en "testbokning" men fick ändå inte fram bagageregler. Med det pris jag fick på biljetten så blir det ändå otroligt bra pris om man räknar med de bagagepris övriga bolag tar!!

Någon som rest med Lauda Air som vill dela med sig av erfarenhet? Tänker mest på om det kan vara ett bolag som ställer in flyg med kort varsel o dyl?
Gissar att du inte är på flygbolagets egen sida. Kolla där också, kan hända du får ett ännu bättre pris.
Av Birgere
30 dec. 2019 09:03
Man bokar ju på Ryans sida och där är det ju glasklart vad som gäller.
Av Cattta
31 dec. 2019 23:22 (redigerad)
Kör med annat plan, än sina Boeing som idag är världens mest säkra plan tekniskt sätt.
Av Birgere
1 jan. 2020 16:49
Citerat från Cattta:
Kör med annat plan, än sina Boeing som idag är världens mest säkra plan tekniskt sätt.
Hur menar du att Ryan's Boeingplan skulle vara säkrast tekniskt sett i världen?
Av Hawaii
1 jan. 2020 17:52
Finns inget flygbolag som heter "Lauda Air" numera. Flygbolaget heter Lauda Motion och de har en flotta av 23 Airbus A320-200.