Krakow, bratislava och wien

21 apr. 2012 11:25
Visningar: 446
Hej! Vi är ett gäng som har besökt europeiska storstäder de senaste 2 somrarna. I år var det meningem med bilsemester i europa men pga endast 2 v semester tillsammans valde vi att flyga till krakow pch hem från wien ist då det var billigt. Så vi har tänkt börja i krakow, tåga vidare till Bratislava sen Wien. Det jag undrar över är om det går att få tag på någolunda billiga hotell eller någolunda fräscha hostels på plats?? Vi vet ju inte hur länge vi tänkt stanna i varje stad och vill helst inte binda oss på tid. Någon som även har erfarenhet att åka tåg från krakow till bratislava, pris tid osv?
8 apr. 2018 14:17
Hej Pewwelin,
Vart resan av? Jag funderar på att göra en liknande resa. Hur tog ni er från Krakow till Bratislava?
8 apr. 2018 14:31
Hej! Vad paff jag vart att någon kommenterat så lång tid efter, kul :)

Resan vart av, vi bokade tågbiljetter i Krakow och reste till Ostrava som är Tjeckiens 3e största stad (vi alla hade varit i Prag innan) Har för mig det var ett byte dit och det tog ca 4 h totalt. Efter 2 nätter där åkte vi vidare från Ostrava till Bratislava och det tror jag inte heller tog så lång tid.

Kan ju hända det finns snabbare resvägar från Krakow till Bratislava :)
21 juni 2018 12:49
Haha jo man vet aldrig vad man hittar för spännande här. Tack så mycket för tipset. Har du något fler tips på vad man inte bör missa i Kraków, Bratislava eller Wien?? ☺️
24 juni 2018 22:41
Citerat från Oscarume:
Haha jo man vet aldrig vad man hittar för spännande här. Tack så mycket för tipset. Har du något fler tips på vad man inte bör missa i Kraków, Bratislava eller Wien?? ☺️
Hej,

Krakow spenderade jag inte så mycket tid i dock, var bara där för koncentrationslägret och saltgruvan. Hade vi haft mer tid hade vi utforskat Krakow lite mer grundligt men Wien och Bartislava har jag lite mer info om.

http://www.ixploretheworld.com/archives/category/2014-east-europe
Av Frodo
19 juli 2018 14:51
Kul när gamla trådar vaknar till iv. :-) I Wien måste man besöka nöjesparken Prater, oavsett om man är barn eller vuxen. :-) Fler bra tips om Wien finns på https://www.xn--wiensterrike-7ib.se
5 aug. 2018 12:09
Tack så mycket för svaren😎