Komma undan billigt till mexico?

9 okt. 2016 11:13
Visningar: 1852
Jag och min sambo åkte till mexico i Mars i år och nu vill vi boka en resa dit igen till Mars 2017, det här kanske är en konstig fråga men är det någon som har tips på vart man kan hitta billiga resor dit?

Vi åkte med fritidsresor sist och fick betala strax under 50k för 2 veckor med all inclusive på ett 4 stjärnigt hotell och premium säten på flyget, kollar man vad det kostar idag får man betala ca 6-7 tusen mer. När är det billigast på året att boka? Jag vet att det är dyrare ju tidigare man bokar, såg också att nu vid månadsskiftet sep/okt så sänktes priserna med flera tusen.... Någon som är en riktigt mexico veteran och vet hur man kommer undan billigast??
Av Birgere
9 okt. 2016 11:29
Bästa sättet att spara pengar är ju att inte boka en charterresa utan boka allt separat och undvika helpension.
9 okt. 2016 17:36
Det är ofta BILLIGARE om man bokar tidigt. Men om flygbolagen säljer dåligt kan det komma kampanjer senare.

Ska själv resa dit snart och hittade aldrig nån billig biljett.

Det är dock generellt billigare under lågsäsongen maj-november.
25 okt. 2016 01:42
hej
håller med om att den erfarenheten vi har är det billgare att boka så tidigt som möjligt.att ha av/ombokningsskydd/vår resa nu (i feb 2017)till mexixo sjönk från 85000 till 69000(fyra personer,all inclusive)så var med i priserna och ring till bolaget det första dom sänkt ,så får drar dom av.har även varit med om att priserna höjs från det dom först kommit ut.