Koh Yao Yai/Koh Yao Noi

Av Walle
11 juni 2014 23:05
Visningar: 3921
Börjar lite smått kolla inför nästa Thailandsresa i feb.
Inte många ställen kvar att besöka som vi inte har varit på förut... vi tycker om de lugna ställena blandat med lite mer rörelse men absolut EJ Phuket.
Finns det någon som har varit på Koh Yao Yai eller Koh Yao Noi?
En tur till Racha Island blir det nog igen där vi var för 4 år sedan... Koh Jum kanske skulle kunna vara något också....
Tacksam för lite råd och tips

/Walle
Av Walle
18 juni 2014 14:22
Hej igen
Finns det inte någon som har lite info ang dessa två öar??

/Walle
19 juni 2014 14:46
Hej!
Jag var på Koh Yao Noi för ca 1,5 år sedan. Det var fantastiskt, lugnt och skönt och kändes som "äkta" Thailand. Här finns inga stora hotell. Stränderna är inte jättebra vid lågvatten, det finns en mysig by och man kan hyr motorcykel för att ta sig runt på ön, det är väldigt lite trafik. Eftersom ön är muslimsk är det schysst att täcka axlar och knän i byn.

Jag tror att Koh Yai Yai är ännu mer öde och har dessutom finare stränder. Det bästa vore att kombinera de två.

Jag var på Koh Jum 2006, det var ganska likt Koh Yao, fast jag tror att det har utvecklats mycket sen dess.

Öarna mellan Koh Lanta och Koh Lipe kanske är värt att kolla upp för dig. Eller även Koh Payam och Koh Chang (den andra) nära Burmas gräns.

Trevlig resa!
Av Walle
19 juni 2014 21:15
Tack för svar :-)
Koh Payam och andra Koh Chang lät intressant även Koh Yao Noi..... måste undersökas och googlas... :-)
De flesta öar söder om Koh Lanta ner mot Koh Lipe har vi redan varit på.... lite kul att besöka nya för varje resa. Förra årets resa körde vi en favorit i repris... vi var då på Koh Lipe, Koh Bulon, Koh Mook och Koh Lanta, resten av öarna runt om där har vi varit andra år.

/Walle
Av Tigur
3 okt. 2016 10:58
hej
såg denna tråd och jag åker till Koh yao yai och Koh yao noi om 2 månader och undrar om du besökte någon av dessa öar och har någon info om vad man ska tänka på och vad som man inte får missa att göra :)
mvh
Therese