Koh Samui-Lamaistranden

7 aug. 2007 21:17
Visningar: 730
Är det någon som bott på Aloha på Lamaistranden i Koh Samui? Vad gillade ni hotellet? Och hur var stranden? Jag älskar att simma och gillar stränder med fint vatten som inte är för långgrunda. Hur är botten? Vad finns att göra vid Lamaistranden? Tar tacksamt emot tips. Tänkte åka dit eventuellt i mitten av november. Vädret?
Av Buddha
15 aug. 2007 20:22
Hej!
Jag var på Koh Samui för tre år sedan....bodde precis vid stranden, inte på Aloha utan på ett annat jättefint hotell, Golden Sand Beach Resort. Underbar strand, med fin botten och inte så långgrund. Vi var där i slutet av juni, alltså lågsäsong och jag betalade knappt 1000 svenska kronor för 8 nätter inklusive frukost....Vid själva stranden finns inte så mycket att göra...sola,bada,äta god mat, promenera....men jag kan verkligen rekommendera både stranden och hotellet!!! Väder i november vet jag inte så mycket om men...när vi var där var det "regnperiod" men vi hade kanonväder...lite småregn några kvällar bara.
Om du går in på www.kohsamui.com och klickar dig vidare på "accomodations and resort" så kan du få fram priser och bilder på massor av hotell. Där får du också fram e-mailadresser till hotellen.
Hoppas du får en trevlig resa
Anette
Av Grina
15 aug. 2007 21:32
Jag var på Lamai -05 och det har säkert ändrats sen dess. Men vi bodde på ett ställe som heter Green Villa på södra delen av stranden. På dagarna solade vi och badade, på Kvällarna promenerade vi in till Lamai byn helt fantastiskt med barer och restauranter på stranden. En del bara med kuddar och en del med borden rakt i sanden. Vi gillade verkligen Lamai, mycket lugnare än Chaweng. Ta gärna en tripp till Me Nam beatch där det är mycket lugnt och med bungalows mitt på stranden.
Lycka till och ha det bra där.
Grina
Av Haikko
17 aug. 2007 23:24
Citerat från brigitta:
Är det någon som bott på Aloha på Lamaistranden i Koh Samui? Vad gillade ni hotellet? Och hur var stranden? Jag älskar att simma och gillar stränder med fint vatten som inte är för långgrunda. Hur är botten? Vad finns att göra vid Lamaistranden? Tar tacksamt emot tips. Tänkte åka dit eventuellt i mitten av november. Vädret?
Bodde på Samui Laguna beach resort, var väldigt fint!
Sanden är kornig och när vi var dit så gick det rätt höga vågor med mkt alger o sjögräs i, vi var där i Januari 2005.
I övrigt tycker jag Lamai var helt ok, lite prostitution och nattliv om man jämför med tex Chaweng..vill man bo på långgrund strand så kan jag rekomendera Bophut på norra sidan ön
22 aug. 2007 21:19
sanden i lamai är väldigt grovkorning och varierar i kvalitet beroende på vilken ände av stranden man bor! i ena änden är det mkt koraller eller vad det nu var och inte så mysigt.. medan andra änden är heelt okej!

personligen föredrar jag chawen-stranden som är finkorning och alldeles silkeslen mellan tårna
26 aug. 2007 19:03
Hej Zippa86!
Kan du rekommendera något hotell på Chawengstranden? Jag vill bo vid stranden, så att man har både strand och pool. Hur är vattnet? Har hört att oktober till mitten av december inte ska vara så bra där, så vi kanske åker i månadskiftet januari/februari i stället.
16 juni 2009 14:45
Trots att inläggen är gamla så kan jag berätta för framtida nyfikna resenärer att jag har Bott på Just Aloho Resort & Spa på Lamai beach, jag kan varmt rekommendera detta hotell, det är grymt fint, jätte fina rymliga rum, stora balkonger, bra service, stor pool, samt att hotellet har egna "reserverade" solstolar på stranden alldeles nedanför för alla hotellgäster. Room service, fräscha helkaklade toaletter mm...

Det ingår en stor frukost buffé och du sitter halvt ute i trädgården och äter med utsikt över poolen och stranden/havet..=) Underbart!!

Vi gillade detta hotell så mkt så jag ska faktiskt dit nu igen om två veckor, har bokat 4 nätter på Aloha innan vi reser vidare till Koh phangan

5+ //Lisa