Koh Lanta eller Koh samet??

Av Mirage
29 apr. 2013 09:35
Visningar: 1416
Hej!
Planerar en resa med familjen 2014 men vet inte vart vi vill åka.
Har varit i Phuket vill inte dit!
Koh Lanta tyckte vi jätte mycket om.
Ao Nang nja, bara ok för att ta sig ut till dom fina öarna.
Nu funderar vi på Koh Samet eller om vi ska åka till Lanta igen.

Tips mottages.
Beräknar att vara borta ca 3 veckor.
1 maj 2013 20:18
Hej!
Har i ofs inte varit på Koh Lanta men var på Koh Samet för några år sedan och var supernöjda. Då bodde vi på Samed Villa. Åker gärna tillbaka. :-D
Av Tittin
9 maj 2013 10:33
Ta koh samet o kombinera med super billiga ban phe som ligger där färjan går ;) nån timma från bang kok bara;)
9 maj 2013 10:39
Hej,

Flyger ni till BKK tycker jag absolut att ni ska åker till Koh Samet. Skulle Koh Samet inte passa er kan ni alltid åka till Koh Chang och kanske vidare till Koh Mak eller/och Koh Kood.

Hoppa inte över Bangkok bara!

Mvh
Din vän i Bangkok
Av Simona6
15 maj 2013 17:42
Hej

Koh Samet är väldigt mysigt, fina stränder god mat. Men att vara på den lilla ön i 3veckor skulle jag inte klara av. Jag hade nog kombinerat med flera ställen på öst sidan.
Av Ingpor
29 jan. 2014 19:05
Hej
Har varit på Kho samed två gånger. Fina stränder och mycket lugn och ro. Försäljare på stränderna som vanligt. Tre veckor på Samed kan nog bli lite tråkigt men vi åkte vidare till Koh Chang som är en större och livligare ö. Det är lätt att boka hotell på internet och det finns alltid något som är ledigt. Vi bokade allt eftersom vi flyttade på oss.
Är på väg till Koh Lanta om en månad. Finns det något vi inte får missa där? Tips mottages gärna
Trevlig resa!

Inger